قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تمامی تغییرات در کیفیّت که منجر به غیرقابل خوردن و دسترس شدن و عدم ایمنی محصول شده و آن محصول کشاورزی برای انسان غیرقابل مصرف می شود را باید به عنوان ضایعات قلمداد نماییم.

منوچهر اتّحاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان اطلاعات تکنیکی در توزیع امکانات و تکنیک های حمل و نقل را نیز در حاصل شدن این ضایعات دخیل می دانند.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که بهره گیری از برنامه فروش برای مجموعه برنامه های خرید از بروز ضایعات جلوگیری خواهد کرد.

اتّحاد با اشاره ای به شرایط ویژه محصولات باغی ادامه داد: محصولات باغی به دلیل شرایط ویژه مانند حجم زیاد، آب زیاد در بافت، فسادپذیری، نیاز به انبارداری و... بیش از سایر محصولات در معرض ضایع شدن قرار دارند.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ضایعات محصولات باغی قبل از رسیدن مصول شروع و پس از برداشت نیز ادامه دارد.

وی با اشاره ای به شرایط مدیریتی اظهار داشت: تجارب ناقص مدیریتی در تصدّی و سیاست انبارهای سردخانه دار در میزان بالای ضایعات محصولات باغی تاثیرگذار است.

اتّحاد تاکید کرد: فعالیت های چاره ساز بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد و ممکن است نیاز به توجه و اولویت بندی بهتر در هر برنامه ریزی برای کاهش ضایعات داشته باشد./ع

برچسب ها: ضایع ، محصولات ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.