مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی جاری، کشت مکانیزه کامل گندم و جو در 48 هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان غلامرضا جلال اظهار کرد: مکانیزه کردن کشاورزی برای بالا بردن بهره وری است به گونه ای که با تغییر شکل دادن خصوصیات مزرعه، کارهای کشاورزی آسان تر شود.

وی افزود: برای سال زراعی 92-91، بخش زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان با 56 شرکت مشاوره ای کشاورزی برای اعمال مدیریت بر مزارع گندم و جو در سطح 25 هزار و 220 هکتار قرارداد منعقد کرده است.

به گفته وی در چارچوب این قرارداد، 121 مهندس کشاورزی نیز به عنوان کارشناس ناظر بر مراحل کاشت و داشت مزارع گندم و جو نظارت دارند.

جلال اضافه کرد: در اجرای طرح مدیریت مزرعه و افزایش حاصلخیزی خاک و نیز کمک به کشت کود سبز در استان که در نتیجه آن ساختمان خاک اصلاح می شود، در سال زراعی جاری بیش از 10 تن بذر منداب بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان در باره سایر اقدامات حمایتی این سازمان از زراعت گفت: برای مدیریت هرچه بهتر تولید سیب زمینی، با چهار شرکت تولید کننده برای تولید چهار میلیون و 500 هزار عدد مینی تیوبر سیب زمینی در شش رقم مختلف قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای نظارت بر تولید 9 هزار غده بذری سیب زمینی در کلاس بذری مادری و گواهی شده برنامه ریزی شده است.

به گفته وی امور زراعت جهاد کشاورزی اصفهان برای تولید محصول سالم سیب زمینی، لوبیا و هویج نیز با 13 واحد تولیدی همکاری دارد./ع

برچسب ها: اصفهان ، اجرای ، کشت ، مکانیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.