شرایط لازم برای اجرای فاز دوم هدفمندی، پاسخ رسایی به جوابیه هاشمی، ابلاغ قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها، قرائت گزارش مرگ ستار بهشتی و نظر اصولگرایان درباره سران فتنه از مهمترین عناوین خبری روز شنبه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری امروز(شنبه) به این شرح است:
 
 
شرايط براي اجراي فاز دوم هدفمندي فراهم نيست
عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: طرح هدفمندسازي يارانه‌ها بايد نسبت به شرايط کشور تعريف شود، در حال‌ حاضر قدرت خريد مردم به يک سوم تقليل پيدا کرده و اين در حالي است که ارزش دلار سه برابر شده و از جهت ديگر ميزان خريدمان نيز به لحاظ ارزش "پولي ملي" کاهش داشته و احتمال افزايش گراني‌ها نيز به دليل موضوع توليد داخلي و وادارات کالا وجود دارد لذا دليلي وجود ندارد که با افزايش چند‌ برابري نرخ "حامل‌هاي انرژي" به افزايش تورم کمک کنيم.

 

رسايي به جوابيه هاشمي و سازمان بازرسي پاسخ داد/ پيگيري از طريق كميسيون اصل 90
نماينده مردم تهران در مجلس به جوابيه هاشمي و سازمان بازرسي درباره نطق‌هاي اخيرش در مجلس پاسخ داده و اعلام كرد كه موضوعات طرح‌شده را از طريق كميسيون اصل 90 مجلس پيگيري خواهد كرد.


آصفري: حاميان ترور دانشمندان هسته‌اي ايران بايد محاکمه شوند
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر لزوم محاكمه عاملان و حاميان ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان گفت: با گذشت يكسال از شهادت مصطفي احمدي‌روشن دانشمند جوان هسته‌اي، قوه قضاييه و وزارت کشور بايد اقدام جدي براي محاكمه عاملان و حاميان اين ترورهاي هدفدار صورت دهند.


ويژگي خاص مرحوم "حاج آقا مجتبي تهراني" خلوص بي‌ريايي و شيدايي در مسير حق بود
‍مدير مؤسسه اطلاعات گفت: آيت‌الله "حاج آقا مجتبي تهراني" يکي از پيشکسوتان انقلاب و از ياران صميمي،شريف و همراه امام(ره) بودند، رابطه نزديکي با حاج آقا مصطفي داشتند و هم چنين تابع امر رهبري بودند


لاريجاني قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها را به احمدی‌نژاد ابلاغ كرد
رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس را برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.


قرائت گزارش پرونده مرگ ستار بهشتي؛ اولين دستور كار جلسه فرداي بهارستان
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از قرائت گزارش پرونده مرگ ستار بهشتي به عنوان اولين دستور كار جلسه علني فردا(يكشنبه) بهارستان خبر داد.


بررسي سوال از رئيس جمهور و اصلاح قانون انتخابات در ديدار فراكسيون اصولگرايان با لاريجاني
عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به نشست اين فراکسيون با رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: سوال از رئيس‌جمهور، اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري و نحوه مديريت لاريجاني بر مجلس از جمله محورهاي اين نشست فراكسيون با رئيس قوه مقننه خواهد بود.


تا پایان دولت دهم برداشت گاز از پارس جنوبی 2 برابر خواهد شد
رئیس جمهور با بيان اينکه دولت دهم برداشت گاز از پارس جنوبی را 2 برابر خواهد کرد، گفت: امروز 55 درصد جمعیت روستایی از گاز استفاده می‌کنند و 50 هزار واحد صنعتی که در اوایل دولت نهم 9 هزار و 500 واحد بود دارای شبکه گازی هستند.


نامه جبهه مردمي اصلاحات به رهبر معظم انقلاب/جزئيات ديدار جبهه با نمايندگان مجلس
دبير کل جبهه مردمي اصلاحات با اعلام خبر برگزاري ديدار اعضاي شوراي مركزي جبهه مردمي اصلاحات با تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، گفت: نامه جبهه مردمي اصلاحات تا آخر این هفته به دفتر مقام معظم رهبري ارسال خواهد شد.


نظر اصولگرایان درباره سران فتنه تغییر نکرده است/رمزگشایی از مواضع مبهم عسگراولادی
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه مواضع اصولگرایان در مورد سران فتنه تغییر نکرده است، گفت: مواضع فراحزبی عسگراولادی در مورد فتنه‌گران به این معناست که ممکن است عده دیگری از عناصر داخلی بار دیگر از سوی فتنه گران اصلی خارجی بازی خورده و در داخل کشور فتنه دیگری برپا کنند.


موسوی‌خوئيني‌ها جایگاه ویژه‌ای بین اصلاح‌طلبان دارد/ در جریان اصلاحات هر کسی نظر و صدایی دارد
معاون اول دولت اصلاحات گفت: در كل تفکر اصلاح‌طلبی را قبول دارم که آقای خاتمی آن را نمایندگی می‌کرد و منجر به دوم خرداد 76 شد، اصلاح ‌طلبی در داخل نظام و برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها و اجرای کامل قانون اساسی.


چه پهپادهاي آمريكايي ديگري ممكن است در اختيار ايران باشند؟ + فيلم و تصاوير
در پي اعلام نيروي هوايي ارتش مبني بر شکار دو پهپاد پيشرفته ديگر آمريکايي، باشگاه خبرنگاران در سري گزارش‌هايي قصد دارد مشخصات پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار دهد.


راه‌اندازي خط توليد هواپيماهاي بزرگ مسافربري/ ايجاد پايگاه‌هاي هوايي ايران در ساير کشورها
مدير عامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح از ايجاد پايگاه‌هاي صنايع هوايي ايران در کشورهاي ديگر خبر داد و گفت: ان‌شاءالله خط توليد هواپيماي بزرگ مسافربري تا دو سال آينده در کشور راه‌اندازي خواهد شد.


اوباما به سمت پذیرش غنی‌سازی و لغو تحریم در ازای بازرسی‌های شدید حرکت می‌کند
روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در سرمقاله خود نوشت: اوباما باید درصدد ارائه پیشنهادی جامع به ایران برآید که در ازای لغو تحریم‌ها عملیات غنی‌سازی اورانیوم در این کشور را برای همیشه محدود و نظارت بین‌المللی شدید بر آن را میسر سازد.


رفتار نامناسب سرکنسولگری انگلیس با اتباع ایرانی
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول از برخورد خصمانه سرکنسولگری انگلیس در استانبول با اتباع ایرانی که برای دریافت ویزا مراجعه می کنند، خبر داد.


هيچ موافقتي براي تبديل زندان اوين به باغ موزه اعلام نشده است
رئيس سازمان زندان‌ها گفت: هيچ‌گونه موافقتي براي تبديل زندان اوين به باغ موزه از سوي هيچ مرجع رسمي اعلام نشده است.


وزير امور خارجه استراليا کيست و چرا دستور ترور بشار اسد را صادر کرده است؟
باب‌کار وزير خارجه 66 ساله استراليا است که به صحبت‌ها و واکنش‌هاي ضد و نقيض در عرصه سياست و حمايت‌هاي بي‌دريغ از تروريست‌هاي سوريه معروف است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار