مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات همزمان با هفته وحدت و در شهر سنندج خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، مینمنت آبادی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات در سنندج، گفت: فرهنگ و ادبیات کردی یکی از گنجینه های ماندگار تاریخ و تمدن ایران اسلامی بوده و پیرو منویات عالمانه مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگی بودن استان کردستان همواره باید نگاه ویژه ای برای شکوفایی حوزه فرهنگ و ادب استان داشته باشیم و زمینه های لازم برای حمایت از ادبا، نویسندگان و شعرای کردستانی برای خلق آثاری فاخر فراهم باشد.
وی افزود: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالای استان کردستان در حوزه شعر و ادب و فعالیت صدها ادیب و نویسنده برجسته در استان کردستان و ارادت ویژه شعرا و ادبای کردزبان ایران اسلامی به آموزه های اسلامی و آیات تعالی بخش قرآنی میزبانی نخستین جشنواره شعر کردی آیات به استان کردستان واگذار شده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: مقدمات برگزاری این جشنواره و فراخوان دریافت آثار طی چند ماه اخیر انجام شده و به فضل الهی مراسم پایانی این جشنواره عظیم فرهنگی و ادبی هفتم بهمن ماه مصادف با آغازین روز هفته مبارک وحدت در شهر سنندج برگزار خواهد شد./ع
برچسب ها: جشنواره ، فراخوان ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.