دبیر اجرایی جشنوار شعر کردی آیات از ارسال ۵۰ اثر ادبی از شعرای کرد زبان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، غریبی با اعلام این مطلب گفت: مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور در چند سال اخیر به برکت مشارکت گسترده ادبا و شعرای قرآن دوست سراسر کشور و سایر ملل اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره آیات قرآنی با محوریت شعر و ادب کُردی با عنوان « به ره و روناکی»(به سوی نور) نموده است در همین راستا نخستین جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات در استان کردستان برگزار می شود.
غریبی، شناسایی استعدادهای برتر و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی ادبا و شعرای آینی علاقه مند به شعر قرآنی و ادبیات کردی، تلاش در جهت خلق آثار فاخر دینی در حوزه معارف دینی، قرآنی و انقلابی در قالب های بدیع هنری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های کم نظیر ادبا و شعرای آیین منطقه به جامعه فرهنگ و هنر ایران اسلامی را از جمله اهداف برگزار این جشنواره عنوان کرد.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری شعر کردی آیات اضافه کرد: تاکنون بیش از 50 اثر ادبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و بیش از 35 نفر نیز در سایت اطلاع رسانی این جشنواره برای ارسال آثار اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو سبک شعر نو و شعر کلاسیک کردی برگزار می شود، افزود و در بخش کلاسیک شعرا و ادبای شرکت کننده می توانند در تمامی قالب ها آثار خود را ارسال کنند.
غریبی همچنین در ادامه با بیان اینکه انسان از منظر قرآن موضوع بخش اصلی جشنواره بوده و قرآن کریم، بیداری اسلامی  موضوع بخش ویژه جشنواره است، گفت: همچنین در بخش جنبی جشنواره نیز ادبا و شعرای کرد زبان می توانند با در نظر گرفتن موضوعات اصلی و ویژه جشنواره دل نوشته های ادبی را ارسال کنند .
لازم به ذکر است، شرکت کنندگان می توانند در تمامی لهجه ها و گویش های زبان کُردی با رعایت قوام ادبی اثر در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: آثار در سه مقطع سنی 15 تا 20 سال، 20 تا 30 سال و 30 سال به بالا داوری می شود و هر شاعر می توانند سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند./ع
برچسب ها: شعر ، کشور ، کردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.