نماينده مردم اردكان در مجلس گفت: گزارشي كه از پرونده مرگ ستار بهشتي در صحن علني مجلس قرائت شد با گزارشي كه در اختيار تنمايندگان قرار گرفته بود مغايرت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تابش نماينده اردکان در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز مجلس به استناد به اصول 32، 38، 39 و 67 قانون اساسی و مواد 18 و 24 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اصل ماده 32 عنوان مي‌کند كه هيچ کس نمي‌تواند دستگير شود مگر به حکم قانون، اصل 38 نيز ممنوعيت شکنجه براي گرفتن، اقرار يا کسب اطلاعات را مطرح مي‌کند. اصل 39 قانون اساسي نيز مي‌گويد هتک حرمت و حيثيتي که به حکم قانون بازداشت، زنداني يا تبعيد شده ممنوع و موجب مجازات است.

وي در ادامه با اشاره به اصل 67 قانون اساسي که براساس آن نمايندگان سوگند ياد کردند که در همه شرايط حافظ حقوق ملت باشند نيز افزود: مجلس و نمايندگان جزئي از حاکميت هستند و طبيعي است که بايد حافظ منافع ملي، پاسدار قانون اساسي و ارزش‌هاي ملي باشند ضمن اينکه در بحث تفکيک قوا ما نماينده مردم هستيم و وظيفه داريم از حقوق موکلين خود دفاع کنيم.

نماينده مردم اردکان در ادامه به قرائت گزارش کميسيون امنيت ملي درباره پرونده مرگ ستار بهشتي در جلسه علني امروز اشاره کرد و اظهار داشت: در مورخ 3 دی ماه قرائت شود ولی به ششم دی ماه موکول شد اما باز قرائت نشد؛ گزارشی هم که امروز قرائت شد با گزارش تقدیم شده به نمایندگان مغایرت داشت و یک پاراگراف آن به صورت کامل حذف شده است.

تابش در ادامه گفت: بنده خواستار رسيدگي به دستور جلسه هستم چرا که اين خلاف قانون است.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اظهارات تابش اظهار داشت: آنچه که بايد در دستور قرار مي‌گرفت گزارش کميسيون امنيت ملي بود که اين موضوع قرائت شد لذا اينکه پاراگرافي از گزارش کميسيون حذف شده يا نشده باشد به وظيفه هئيت رئيسه مربوط نبوده و تذکر و اخطار تنها مربوط به روش اداره مجلس است.

تابش پس از اظهارات لاريجاني اين سوال را مطرح کرد که چرا اين گزارش که در دستور سه هفته پيش چاپ شده بود قرائت نشد كه لاريجاني در پاسخ اظهار داشت: عدم قرائت به اين دليل بوده که اعضاي کميسيون نظر خود را درباره اين گزارش اعلام نکرده بودند و گزارش خارج از کميسيون به صحن علني آمده بود لذا اعضاي کميسيون عنوان کردند ما هنوز نظر نداديم که براين اساس اين گزارش در هفته‌هاي پيش قرائت نشد.

لاريجاني در خاتمه اظهار داشت: آقاي نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي با صراحت به بنده اعلام کرد که پاراگرافي حذف نشده و در خصوص اظهار نظرهايي مبني بر دستگيري متهم بدون حکم دادگاه نيز وي عنوان کرد با توجه به بررسي‌هاي ما بازداشت متهم با حکم دادگاه صورت گرفته است.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار