رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با همکاری سازمان‌های ذی ربط می‌توانیم ضعف قوانین را جبران کرده و نیز نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه با مبارزه با جرایم اقتصادی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سید عبد‌الحسن بتولی رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در همایش "نقش مبارزه با جرایم اقتصادی در جهاد اقتصادی" که در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در بخش‌های مختلف مبارزه با جرایم سابقه‌ای طولانی داشته چرا که ما در مقابل جان، مال و ناموس مردم نقش بسیار مهمی را ایفا می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در پلیس آگاهی مبارزه با جرائم اقتصادی در یک دهه اخیر شکل گرفته است، افزود: پلیس آگاهی ناجا با جرائم مختلفی از جمله ارتشاء، پولشویی، قاچاق کالا و ارز، و ... برخورد داشته و در اینباره افراد متخصص مربوط به جرایم اقتصادی از سال 80 به بعد در پلیس آگاهی مشغول به کار شده اند.

سردار بتولی مبارزه با جرائم اقتصادی را امری پیچیده و مشکل دانست و تصریح کرد: امروز تفکیک میان مجرم اقتصادی و سرمایه‌گذار واقعی بسیار مشکل بوده چرا که در این گونه جرائم نقش سازمان‌های پشت پرده و پشتیبان جرم اقتصادی بسختی مشخص می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برخی ضعف‌های قانونی در موضوع مبارزه با فساد اقتصادی و جرائم مربوط به آن گفت: همکاری سازمان‌های ذی‌ربط در اینباره می‌تواند ضعف قوانین را جبران کرده و با نقش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و همایشی که قرار است فردا در این رابطه برگزار شود بتوانیم جرائم را مورد شناسایی قرار دهیم.

بتولی درمورد معوقات بانکی و اینکه برخی بانک‌ها برای از دست ندادن مشتریان، اطلاعات افراد بدهکار را در اختیار مسئولین قرار نمی‌دهند خاطرنشان کرد: بی‌تردید با شفاف سازی و اطلاع رسانی می توان این اموال را به بیت‌المال برگرداند چرا که اگر پولهایی که در اختیار برخی افراد است بازگردانده شود در اختیار صنعت و اشتغال‌زایی قرار مي‌گيرد لذا بانکها تنها به عنوان امانت داری و مشتری مداری نمی‌توانند اطلاعات را در اختیار مسئولین قرار ندهند و البته پيرامون اين مهم برخی نیز به تصویه حساب‌های خود روی آوردند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.