نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از تکمیل و تجهیز پژوهشکده زعفران و واگذاری مدیریت این پژوهشکده به مجتمع آموزش عالی تربت حیدریه خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ابوالقاسم خسروی با اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات بزرگترین تولید کننده زعفران کشور و جهان هستند، اگر بخواهیم نرخ این محصول در بازارهای جهانی جایگاهی واقعی پیدا کند، باید مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشگران دانشگاهی نقش اساسی دراین زمینه داشته باشند. 

خسروی با اشاره به اینکه جلوگیری از عرضه زعفران فله‌ای در اولویت برنامه‌های معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تصریح کرد: هم اکنون واحدهای بسته‌بندی زعفران کشور به آزمایشگاه‌های آکرودینه مجهز هستند که در واقع کنترل کیفی محصول در این آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به طور قطع تحول در صنعت فرآوری و بسته‌بندی و اخذ عوارض برای زعفران زمینه را برای رشد صادرات این محصول مهیا می‌کند و افزایش نرخ ارز بر روی اکثر محصولات صادراتی به ویژه کشاورزی تاثیر به‌سزایی داشته است که این نیز ارزآوری مطلوبی برای کشور به همراه خواهد داشت./ب

 

 

برچسب ها: تکمیل ، پژوهشکده ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.