دستور العمل ارزشيابي توصيفي پايه چهارم ابتدايي دانش آموزان كم توان ذهني طي بخشنامه اي از سوي سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور به ادارات كل آموزش وپرورش استان ابلاغ شد .

 
به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، در اين دستور العمل آمده است ، گزارش پيشرفت تحصيلي اين دانش آموزان در نه ماده درسي فارسي ، جمله سازي ، انشاء فارسي ، رياضي ، علوم ، تعليمات ديني ،قرآن ، مطالعات اجتماعي ، مهارت آموزي و تربيت بدني تنظيم مي شود .
 
اين گزارش مي افزايد : عملكرد درسي دانش آموزان براساس اطلاعات جمع آوري شده در فرآيند ياددهي – يادگيري ارزشيابي مي شود و تفاوت اساسي آن با كارنامه هاي رايج ، اتخاذ مقياس رتبه اي به جاي مقياس فاصله اي (20-0) و ارزشيابي انتظارات به تفكيك در هريك از مواد درسي مي باشد .
 
براساس اين گزارش ، در طرح ارزشيابي با رويكرد توصيفي از مقياس درجه بندي نگاره اي كيفي استفاده شده است كه شامل ؛ خيلي خوب ، خوب ، قابل قبول و نياز به آموزش و تلاش بيشتر مي باشد .
 
گفتني است ، مديران كل آموزش وپرورش استان ها براساس اين بخشنامه موظفند با تشكيل جلسات توجيهي براي مديران ، سرپرستان آموزشي و آموزگاران پايه چهارم دوره ابتدايي دانش آموزان كم توان ذهني ، زمينه اجراي مطلوب اين دستورالعمل را درسال تحصيلي جاري فراهم آورند . /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار