طي بخشنامه اي از سوي سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور ابلاغ شد :
طي بخشنامه اي از سوي سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور ابلاغ شد :
به گزارش
گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، در اين دستور العمل آمده است ، گزارش پيشرفت تحصيلي اين دانش آموزان در نه ماده درسي فارسي ، جمله سازي ، انشاء فارسي ، رياضي ، علوم ، تعليمات ديني ،قرآن ، مطالعات اجتماعي ، مهارت آموزي و تربيت بدني تنظيم مي شود .
اين گزارش مي افزايد : عملكرد درسي دانش آموزان براساس اطلاعات جمع آوري شده در فرآيند ياددهي – يادگيري ارزشيابي مي شود و تفاوت اساسي آن با كارنامه هاي رايج ، اتخاذ مقياس رتبه اي به جاي مقياس فاصله اي (20-0) و ارزشيابي انتظارات به تفكيك در هريك از مواد درسي مي باشد .
براساس اين گزارش ، در طرح ارزشيابي با رويكرد توصيفي از مقياس درجه بندي نگاره اي كيفي استفاده شده است كه شامل ؛ خيلي خوب ، خوب ، قابل قبول و نياز به آموزش و تلاش بيشتر مي باشد .
گفتني است ، مديران كل آموزش وپرورش استان ها براساس اين بخشنامه موظفند با تشكيل جلسات توجيهي براي مديران ، سرپرستان آموزشي و آموزگاران پايه چهارم دوره ابتدايي دانش آموزان كم توان ذهني ، زمينه اجراي مطلوب اين دستورالعمل را درسال تحصيلي جاري فراهم آورند . /ل