فیلم مستند "عَلم شمشیری" که روایتگر مراسم آئینی خاص شیعیان جزیره قشم با قدمتی 300 ساله است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ در این فیلم که تصویربرداری آن حدود دوسال به طول انجامیده است، سعی شده تا زیباترین جلوه حضور شیعیان این جزیره در مراسم دینی- آیینی «عَلم شمشیری» به تصویر درآید.
الله کرم رضائی زاده کارگردان این فیلم درخصوص موضوع و چگونگی تولید مستند "عَلم شمشیری" گفت: این فیلم روایتگر یک مراسم خاص و قدیمی است که همه ساله مردم جزیره قشم در روز ششم ماه محرم (و نیز 19 ماه مبارک رمضان)، عَلم شمشیری را که به گفته قدیمی ها، عَلمی خاص است و نمونه دیگر آن در نجف اشرف موجود می باشد را با پارچه های رنگی و نو مزین کرده و در روز هفتم محرم، آن را با احترام و حرمت خاصی در دسته های سینه زنی و مداحی مقامی از مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) قشم با پای پیاده و طی مسافتی حدوداً 10 کیلومتر به روستای حمیری می رسانند و بعدازظهر همان روز، مسیر رفت را به سمت قشم برمی گردند. در طول مسیر رفت و برگشت هم مردم با دادن نذورات، به پیشواز عزاداران آقا عبدالله حسین(ع) می روند.  
کارگردان این فیلم مستند تصریح کرد: عَلم شمشیری حاجات زیادی را برآورده می کند و به همین خاطر است که در این روز، نزدیک به 3000 نفر از نقاط مختلف استان به قشم و حمیری آمده و نذر خود را ادا می کنند.
وی در خاتمه، ضمن اشاره به اینکه این فیلم با عنوان نهایی "اینجا خورشید می درخشد" آماده نمایش خواهد شد، گفت: سعی خواهیم کرد تا اثری فاخر و ماندگار در جهت ارزش گذاری و پاسداشت آئین های عاشورایی سرزمین اسلامی ایران ارائه نماییم. این دومین کار مستند من با حمایت "مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی" با موضوع دینی- آئینی عاشورایی است که با اتمام مراحل تصویربرداری، پروژه هم اینک روی میز تدوین قرار گرفته تا به لطف حق تعالی، پس از مونتاژ نهایی و صداگذاری و انتخاب موسیقی، بهمن ماه آماده نمایش عمومی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.