نماینده کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه راهکارهای زیادی ارائه شده و می‌طلبد اقدامات اجرایی در این زمینه جدی‌‌تر پیگیری شود.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای جلوگیری از خشک شدن و نابودی این دریاچه راهکارهای زیادی مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس هشتم و نهم بارها این موضوع را دنبال کرده‌اند ولی می‌طلبد اقدامات اجرایی جدی‌‌تر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه راهکارهای قانونی باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: برای اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این بحران زیست محیطی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود سوءاستفاده نکنند می‌طلبد راهکارهای علمی و اقدامات قانونی با پشتکار بیشتری از سوی متولیان امور دنبال شود.

بت‌کلیا با بيان اینکه در باره بحران دریاچه ارومیه مجلس شورای اسلامی تاکنون مصوباتی داشته و منابع مالی نیز به این مقوله اختصاص یافته ادامه داد: انتظار وجود دارد فاز اجرایی این مصوبات با شکل‌گیری تعامل و همکاری مضاعف دنبال شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی خاطر نشان کرد: نه‌تنها مردم ارومیه بلکه مردم شمال غرب کشور اعم از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و... به طور جدی خواستار احیای این دریاچه هستند چرا که از فرهنگ غنی برخوردار هستند و تاکنون تلاش کرده‌اند از طریق همکاری با مسئولان برای این بحران چاره‌اندیشی شود که به نظر می‌رسد از این به بعد نیز چنین روشی در پیش بگیرند.

وی دریاچه ارومیه را یکی از جاذبه‌های زیبا و چشم‌نواز نه‌تنها این استان و ارومیه بلکه ایران دانست و متذکر شد: مردم اقصی نقاط جهان برای داشتن چنین طبیعتی غبطه می‌خورند ولی در این استان به دلیل غفلت، شاهد از بین رفتن این نعمت خدادادی هستیم.

نماینده کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آبرسانی به این دریاچه تاکید کرد و گفت: باید در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی به این دریاچه اقدام شود و برای عملی شدن این موضوع باید بیشتر تلاش کرد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.