با آغاز شکوفایی گل‌های نرگس نرگسزار‌های بهبهان، 10 هزار شاخه از این گل خوشبو و معطر به حرم امام رضا(ع) اهدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، رئیس هیئت امنای امامزاده حیدر(ع) بهبهان در مراسم اهدای 10 هزار شاخه گل نرگس به گلخانه حرم امام رضا(ع) که در این امامزاده برگزار شد، اظهار کرد: این گل‌‌ها بر اساس سنتی دیرینه و به پاس دعای امام رضا(ع) در حق شهرستان بهبهان، همه ساله همزمان با فصل برداشت به منظور نگهداری در گلخانه حرم امام رضا(ع) به حرم رضوی اهدا می‌شود.

غلامرضا خادمی با بیان اینکه امروز 10 هزار شاخه گل نرگس معطر بهبهان به حرم ضامن آهو ارسال می‌شود، تصریح کرد: ارزش ریالی این گلها 20 میلیون ریال بوده و در کارتن‌های 100 تایی به حرم مطهر ائمه(ع) فرستاده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این گل‌ها پس از رسیدن به حرم رضوی، میان خدام، کفش‌داری و زائران توزیع می‌شود.

رئیس هیئت امنای امامزاده حیدر(ع) بهبهان بیان کرد: 42 سال پیش گل‌های نرگس بهبهان احیا شده‌اند و هم‌اکنون این گل‌ها به سراسر ایران ارسال می‌شوند.

وی تاکید کرد: همزمان با اهدای گل‌ نرگس به حرم امام رضا (ع)، این گل‌ها به حرم مطهر امام علی(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام حسن عسگری(ع) و امام حسین(ع) نیز ارسال می‌شوند.

خادمی در پایان در خصوص گل نرگس گفت: این گل دارای 10 خواص دارویی از جمله مفید بودن برای درمان افسردگی و آلزایمر بوده و بوییدن یا ضماد کردن گل نرگس در درمان بیماری‌هایی نظیر جوش صورت، کورک، آبسه‌ها و شب‌کوری موثر است و خوردن شش گرم از این گل با عسل، انواع کرم معده را از بین می‌برد./ع
برچسب ها: اهدا ، گل ، نرگس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.