معاون وزير راه و شهرسازي گفت: امسال تعداد واگن هاي شبکه هاي حمل و نقل ريلي با افزايش 108 واحدي به 180 واگن رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صاحب محمدي در مراسم بهره برداري از 8 پروژه ريلي راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه تمامي اين 8 پروژه مهم ريلي در کارخانجات توليد داخل ساخته شده است گفت: توسعه ناوگان ريلي با بهره گيري از توان و ظرفيت داخلي و ارتقاي پيشرفت فني صورت گرفته است.

صاحب محمدي در ادامه افزود: بومي سازي شبکه خصوصي و به کارگيري نيروهاي ايراني در بازسازي لکوموتيوهاي کشور از جمله اقدامات مهم شرکت حمل و نقل ريلي کشور به شمار مي رود.

مديرعامل شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه در سال 88، 112 شرکت در حوزه ناوگان حمل و نقل ريلي فعاليت مي کردند گفت: امسال تعداد اين واگن ها به 187 عدد رسيده است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: در سه سال گذشته تعداد لکوموتيوها 500 قطعه بوده که در طول اين سه سال به بيش از 2 هزار عدد رسيده است.

صاحب محمدي در ادامه تعداد شرکت هاي ساخت لکوموتيوها را در سال 86، 4 عدد ذکر کرد که خوشبختانه امسال تعداد اين شرکت هاي سازنده به 7 عدد رسيده است.

وي در ادامه توضيح داد: در تعامل سازنده با بخش خصوصي توانستيم نيروهاي کاري بسياري را در کارخانه هاي ساخت واگن و لکوموتيو جذب کنيم.

صاحب محمدي ادامه داد: در سه سال گذشته شرکت بازسازي قلعه تبريز، 50 واگن را ظرف 2 سال با کيفيت بسيار عالي تعمير کرد و شرکت حمل و نقل ريلي زمينه اشتغال 9 هزار نيروي انساني را فراهم کرد.

وي در پايان گفت: 100 دستگاه لکوموتيو توسط بخش خصوصي و کارخانه هاي توليد داخل بازسازي شده اند./عب
برچسب ها: واگن ، راه آهن ، ریل ، لکوموتیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.