یک وكيل دادگستري گفت: اصلاح قانون ديه زن و مرد در قانون جديد مجازات اسلامي بسيار مثبت است و مي‌تواند پاسخگوي برخي ايرادها و اعتراض‌ها باشد.

"غلامرضا عربگري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران درباره "تساوي ديه زن و مرد" گفت: زن و مرد در قرآن بنا به فرموده خداوند يكسانند لذا اين امر مي‌بايست در تمامي شئون زندگي عملي شود.

اين وكيل دادگستري "تساوی دیه مرد و زن " را پایانی بر ایرادات قانون مجازات اسلامی دانست و اظهار داشت: اين اقدام در قانون جديد مجازات اسلامي بسيار مثبت ارزيابي مي‌شود و مي‌تواند پاسخگوي برخي ايرادها و اعتراض‌ها باشد چراکه اين مساله موجب مي‌شود كه هم بحث شرعي موضوع حفظ شود و هم ايرادي به بحث حقوقي وارد نشود.

اين حقوقدان با اشاره به پيامد مثبت اين لايحه گفت: از نكات مثبت بازنگري در اين قانون، ديدگاه كشورهاي جهان نسبت به قوانين حقوقي كشور ما را تغيير مي دهد، لذا ديگر نمي‌توانند زنان مسلمان را به لحاظ محدوديت‌هاي حقوقي تحقير كنند و شأن آنها را زير سوال ببرند.

گفتني است؛ طي چند روز گذشته جواد طهماسبی، مديرکل تدوين لوايح قوه قضائيه ايران از "برابری ديه زن با مرد" به‌عنوان "نوآوری‌ در لايحه قانون مجازات اسلامی" ياد کرد و افزود: "در قانون جديد مابقی نرخ ديه زن از طريق صندوق تأمين خسارت‌های بدنی بيمه مرکزی پرداخت می‌شود."

انتهاي پيام/
برچسب ها: تساوی ، حقوق ، دیه ، زن ، مرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار