رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش از تحقق بخش عظيمي از اهداف ايجاد مدارس قرآني براساس ارزشيابي اوليه از 1200 مدرسه قرآني در كشور خبر داد .

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، عبدالامير عرفي  با اعلام اينكه اين ارزشيابي توسط مركز سنجش و با همكاري پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در 32 استان كشور صورت گرفته است  ، اظهار كرد : ارزشيابي يكي از ماموريت هاي مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش در راستاي استقرار نظام ارزشيابي از شاخص هاي آموزش وپرورش مي باشد كه در راستاي آن اهداف ، برنامه ها و طرح هاي مصوب آموزش وپرورش ازلحاظ نحوه اجرا، ميزان موفقيت و... بصورت پژوهشي و ميداني مورد ارزيابي قرار مي گيرد.   
 
وي  با اشاره به اينكه ابزارها و مكانيزم  هاي اين دسته تحقيقات و پژوهش ها توسط اعضاي هيأت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در اختيار  مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش قرار مي گيرد ، ادامه داد : اين  مركزنيز  پرسشنامه هايي بصورت آنلاين در اختيار پرسش شوندگان ( مخاطبان نمونه اي پژوهش ) كه بصورت نمونه گيري تصادفي  انتخاب مي شوند ، قرار مي دهد و پس از پاسخگويي ، اطلاعات را  جمع آوري و گزارش دهي مي كند.
 
عرفي اضافه كرد : گزارش اوليه ارزشيابي در خصوص ميزان تحقق اهداف تاسيس مدارس قرآني حاكي از تحقق بخش اعظمي از اهداف پيش بيني شده مي باشد .   
 
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش بااعلام اينكه ارزشيابي در خصوص مدارس قرآني  طي 2 مرحله صورت خواهد گرفت ، گفت : در مرحله اول حجم نمونه ارزشيابي پژوهشي شامل  بيش  از 1200 مدير مدارس قرآني شد  و در مرحله دوم  نيز ديدگاه  دانش آموزان اين مدارس  در خصوص تحقق اهداف راه اندازي مدارس قرآني توسط پرسشنامه جمع آوري خواهد شد.
 
وي بيان اينكه پرسش نامه  داراي 30 سؤال مثبت و 30 سؤال  منفي است ، خاطرنشان كرد : گزارش اوليه نتايج ارزشيابي برنامه ها ي تحولي وزارت آموزش وپرورش نيز بزودي  منتشر خواهد شد.   /ل

برچسب ها: نتایج ، ارزشیابی ، مدارس ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار