تیراژ پایین در حوزه ادبیات کودک و نوجوان،‌ عدم حمایت لازم و جذب نویسندگان در حوز های دیگر باعث شده به این حوزه توجه لازم نشود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا یوسفی نویسنده در جلسه اقتباس فیلم "چکمه" گفت: بعد از انقلاب توجه بیشتری به حوزه ادبیات کودک و نوجوان شده است و از این حوزه نوعی داد و ستد فرهنگی بوجود آمده اما مشکلاتی مثل تیراژ، توزیع کتاب، کمبود ناشران باعث شده که نویسندگان جوانی که می‌خواهند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت  می‌کنند انگیزه خود را از دست داده و به حوزه های مختلف دیگر نظیر مطبوعات و مجلات جذب شوند.
وی افزود: باید نوعی تشنگی فرهنگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بوجود آورد به طوریکه ناشران به دنبال چاپ کتاب باشند تا بتوان از نویسنده حمایت کرد و از سرخوردگی فرد جلوگیری شود.
وی در ادامه گفت: برای ترغیب ناشران و نویسندگان برای چاپ و تولید کتاب لازم است در مقاطع مختلف جشنواره های ادبی برگزار شود و به بهترین ها جایزه داده شود کاری که در حال حاضر در اروپا و آمریکا انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر دچار فقر امکانات هستیم چون ناشر دیگر کتاب چاپ نمی کند و اگر کتاب چاپ کنند کتابی که به فرض 3000 تومان چاپ می شد در حال حاضر به مرز 15000 تومان رسیده است و این خود نوعی چالش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است./ي2

برچسب ها: یوسفی ، ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار