جانشين رييس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي بر تشديد مبارزه و مقابله با عرضه هر گونه كالاي قاچاق در بازارهای سطح استان تاكيد كرد.

 به  گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد غفاري در جلسه كميسيون مبارزه قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي،با اعلام این مطلب  گفت: 90درصد كشفيات مربوط به پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز بوده و مابقي از سوی مرزباني، سازمان صنعت معدن و تجارت و گمركات استان كشف و ضبط شده است.
وی افزود: بيشترين كشفيات 9ماهه گذشته، مربوط به مشروبات الكلي و تجهيزات دريافت از ماهواره بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب 41 و 51 درصد كاهش داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در همين مدت، 29 باند قاچاق کالاهای یاد شده دستگير و براي یکهزار و 895 نفر پرونده تشكيل و به مراجع قضايي ارسال شده است.
غفاري با بيان اينكه ارزش ريالي كشفيات بيش از 656ميليارد ريال بوده، تاکید كرد: 597ميليارد ريال از اين آمار مربوط به پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز، 4.8 ميليارد ريال مرزباني، 8.8 ميليارد ريال صنعت، معدن و تجارت و 46.2 ميليارد ريال مربوط به گمركات استان بوده است.
وي در ادامه با تاكيد بر تشديد مبارزه و مقابله با عرضه كالاي قاچاق در سطح استان، تصريح كرد: اجرای موفق مرحله اول طرح شبنم، منجر به تكميل فرم خود اظهاري از سوی دو هزار و 185 واحد صنفي و غیر صنفی و نصب 817 هزار و 542 باركد دو بعدي بر روي كالاهاي وارداتي شد.
غفاری با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم این طرح تاکنون، سه هزار و 216 واحد صنفي و غیر صنفی در مركز استان، فرم خود اظهاري را تكميل كرده‌اند،  اظهار کرد: یکهزار و 164 واحد نيز در شهرستان‌های تابعه نسبت به پر کردن فرم اقدام و 231هزار و 594 باركد نیز نصب شده است.
جانشين رييس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي با اظهار گلایه از روند اجرایی طرح شبنم در استان، اعلام کرد: ظرف 72 ساعت آینده، می بایست گزارشی از روند اجرایی مرحله دوم طرح شبنم، چالش‌های پیش‌رو و پیشنهادات استان تنظیم و به تهران ارسال گردد.
گفتني است :در ابتداي این جلسه كميته هاي سه‌گانه پيشگيري و ساماندهي اقتصادي، هماهنگي و تبليغات و اطلاعات و عمليات، گزارشي از عملکرد خود در 9 ماهه گذشته ارايه كردند./ب
برچسب ها: کشف ، کالا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.