سازمان جهانی بهداشت درباره روند گسترش سرخک در پاکستان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت آخرین گزارش خود را درباره تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در پاکستان منتشر کرد.
به استناد آمار این سازمان، سال گذشته 306 کودک پاکستانی براثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند و این بیماری به سمت مناطق شمالی پاکستان در حال گسترش است.  
همچنين؛ استان سند در جنوب پاکستان بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را دارد، بطوریکه سال گذشته در این منطقه 210 کودک جانشان را به علت ابتلا به سرخک از دست دادند.  
از سوي ديگر، تعداد قربانیان سرخک در این استان در سال جدید نه تنها کاهش نیافته، بلکه همراه با افزایش تعداد قربانیان، این بیماری به استانهای مجاور نیز سرایت پیدا کرده است. در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان نیز مواردی از ابتلا به این بیماری مشاهده شده است.  
اين گزارش مي افزايد؛ تزریق واکسن سرخک در پاکستان در سن 9 ماهگی انجام می شود، حال آنکه شمار قابل توجهی از مبتلایان به این بیماری در پاکستان در 6 ماهگی به این بیماری مبتلا شده اند که علت اصلی شیوع سرخک در پاکستان، پایین بودن آمار واکسیناسیون سرخک است.  
براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، درصد واکسیناسیون کودکان در پاکستان 65 درصد است. در استان سند این رقم حدود 25 درصد است.  
به گفته فعالان پاکستانی، حتی در مناطقی از پاکستان مردم نمی دانند که باید به فرزندانشان واکسن سرخک بزنند! برخی از مردم پاکستان هیچ اطلاعی درباره این بیماری ندارند و اولین برخورد آنها با این بیماری، خبرهایی است که اخیرا درباره شیوع این بیماری منتشر شده است.  
وزارت بهداشت پاکستان، 8 مرکز واکسیناسیون جدید در استان سند ایجاد کرده است تا از گسترش هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری کند.  
یکی از مشکلات مربوط به واکسیناسیون سرخک در پاکستان، مسئله انبار کردن این واکسن و نگهداری از آن است، زيرا اين واکسن باید همواره در شرایط انجماد نگهداری شود، اما اکثر بیمارستانها در پاکستان با مشکل برق مواجه هستند و همین مسئله سبب می شود یخچالهای آنها نتوانند شرایط لازم برای نگهداری این واکسن را حفظ کنند.  
گفتني است؛ قطع مکرر برق مشکلی بسیار رایج در پاکستان است که بیشتر در بیمارستانهای دولتی روي مي دهد، به طوريکه با قطع برق، بلافاصله واکسن سرخک به مایع تبدیل می شود و خاصیت خود را از دست می دهد.
برچسب ها: اپیدمی ، سرخک ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار