عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه مردم انتظار دارند مسئولان سه قوه به مسائل اقتصادی توجه کنند، گفت: مسئولان بايد در مورد بدهکاران سیستم بانکی باید اطلاعات را بر روی میز مشترک بگذارند و انتظار مردم را در مورد مدیریت جامع در کشور به اثبات رسانند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) بهارستان با گراميداشت 19 دي ماه سالروز شروع قيام مردم ايران اسلامي در سال 1356 و گراميداشت حضور با بصيرت مردم در 9 دي ماه 1388 و برائت از فتنه‌گران گفت: امروز ايران اسلامي مسير رشد و تعالي خوبي را پيش گرفته و با داشتن سند چشم‌انداز 1404 و با تدوين برنامه‌هاي پنج ساله و برنامه ساليانه به پيشرفت‌هاي خوبي نيز دست يافته است.

وي در ادامه افزود: مقايسه پيشرفت کشور در همه بعد تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد بر اين مهم است كه ايران اسلامي مصمم است از هرگونه مانعي که بر سر پيشرفت خود به پيش مي‌آيد عبور كند البته دشمن مثل گذشته دچار توهم شده و فکر کرده با ايجاد محدوديت‌ها براي ملت بزرگ ايران مي‌تواند آنان را تسليم کند.

عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان در ادامه تصريح کرد: دشمن و استکبار جهاني در راس آمريکاي جنايت کار به دنبال آزار و اذيت ملت و مردم بزرگوار ايران اسلامي است اما مردم ايران اين را دريافتند و هرگز عزت، استقلال و آبروي به دست آورده خود را با هيچ چيز معامله نخواهند کرد البته تعجب از برخي از افراد است که ساده‌لوحانه فکر مي‌کنند با ناز کشيدن و التماس گرگ مي‌توان آنان را از دريدن گوسفند منصرف کرد.

وي در  ادامه به خواسته‌هاي مردم اشاره کرد و گفت: ما که به زبان مي‌گوييم خدا و به او اعتقاد داريم بياييم در عمل هم به خدا اعتماد کنيم، ما که مي‌گوييم به ولايت فقيه اعتقاد داريم درعمل هم نشان دهيم و بدانيم که مشروعيت همه قوا به اذن و تنفيذ ولي امر مسلمين است بنابراين سرکشي نکنيم، و هر کدام وظيفه خود را انجام دهيم.

وي تصريح کرد:‌ آيا فکر کرده‌ايد وظيفه ما در هر دقيقه و ثانيه و روز و ماه چيست؟ آيا آن را شناخته‌ايم و بر آن عمل کرده‌ايم يا نه؟ وقتي مي‌گوييم مردم به اين خوبي داريم بايد حساب کنيم چه کاري براي اين مردم کرده‌ايم؟ آيا در سختي‌هاي مردم فکر آنها بوده‌ايم و به آنها کمک کرده‌ايم؟ اگر به آنها کمک کرده‌ايم که خوشا بر احوالمان اما اگر بي توجه از کنار آن گذشتيم چه؟ مگر نه اينکه ما معتقديم عزت و ذلت دست خداست؟ مگر نه اينکه معتقديم خدا ما را مي‌بيند؟ پس چرا وقت خود را صرف دفاع از شخص خود مي‌کنيم؟ مگر نه اينکه معتقديم خداوند مدافع مومنين است؟ چرا تا زماني که مسئوليت اجتماعي نداريم خود را به آب و آتش مي‌زنيم تا مسئوليت بگيريم و وقتي مسئوليت گرفتيم مردم از يادمان مي‌رود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی سیاست کلان کشور است، گفت: انتظار مردم این است که برنامه‌های دولت و مجلس را برای تبیین ابعاد آن ببیند، چرا فقط حرف می‌زنیم چرا اقدام عملی انجام نمی‌دهیم؟

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: به عنوان مثال در مورد هدفمندی یارانه‌ها چرا بدون توجه به گرایش‌های سیاسی دور هم نمی‌نشینیم و به تبادل نظر نمی‌پردازیم؟

وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه آینده در مجلس اظهار کرد: امیدوارم که این جلسه از این نوع باشد که مردم را خوشحال کند؛ مردم انتظار دارند مسئولان سه قوه به مسائل اقتصادی توجه کنند.

حاجی دلیگانی افزود: همچنین در مورد بدهکاران سیستم بانکی باید اطلاعات را بر روی میز مشترک بگذارند و انتظار مردم را در مورد مدیریت جامع در کشور به اثبات رسانند.



برچسب ها: اقتصاد ، یارانه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار