نقش عكاسان در ثبت و جاودان كردن لحظات ماندگار چه در انقلاب هاي سياسي و اجتماعي و جنگ، دفاع و مقاومت ملت ها، ثبت آيين ها و سنن ملل مختلف تا نشان دادن جاذبه هاي محيطي وگردشگري غيرقابل انكار است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سينماي جوان؛ جواد شمقدري، معاون وزير در پيامي به دومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع "طبيعت زيباي ايران" با اشاره به نقش عكاسان در ثبت و جاودان كردن لحظات ماندگار چه در انقلاب هاي سياسي و اجتماعي و چه جنگ، دفاع و مقاومت ملت ها، ثبت آيين ها و سنن اقوام و ملل مختلف تا نشان دادن جاذبه هاي محيطي و گردشگري و غيرقابل انكار دانستن آن گفت: ايران به عنوان يكي از اصلي ترين قطب هاي فرهنگي و هنري در منطقه به عنوان كشوري چهارفصل بنا به مقتضاي جغرافيايي داراي  طبيعتي است كه در كمتر جايي از جهان بيكران مي توان تماشا كرد.
متن كامل پيام شمقدري به شرح زير است:
 هوالجميل
بدون ترديد برگزاري هر جشنواره فرهنگي و هنري مي تواند نقش مهمي در تقويت و ارتقا سطح دانش هنري و تخصصي و استفاده از تجربيات ساير هنرمندان  در آن رشته خاص داشته باشد.
امروز هنر عكاسي به عنوان يكي از ابزارهاي مهم و تاثيرگذار در زندگي فردي و اجتماعي انسان  به شمار مي رود.
همگي مي دانيم كه الهام بخش روحيات وافكار مردم جهان آثار هنري هنرمندان همچون عكس مي باشد و با توجه به همين تاثيرگذاري شگرف است كه شاهد استفاده از اين هنر و بيان هنري در جامعه انساني هستيم چه بسا  يك عكس خوب كه با انديشه گرفته شده باشد بتواند ازيك فيلم سينمايي  در انتقال صادقانه تر مفاهيم به مخاطب كمك كند.
عكس مي تواند معرف يك جامعه باشد.
نقش عكاسان در ثبت و جاودان كردن لحظات ماندگار چه در انقلاب هاي سياسي و اجتماعي و چه جنگ، دفاع و مقاومت ملت ها، ثبت آيين ها و سنن اقوام و ملل مختلف تا نشان دادن جاذبه هاي محيطي و گردشگري غيرقابل انكار است لذا ايران به عنوان يكي از اصلي ترين قطب هاي فرهنگي و هنري در منطقه به عنوان كشوري چهارفصل بنا به مقتضاي جغرافيايي داراي  طبيعتي است كه در كمتر جايي از جهان بيكران مي توان تماشا كرد.
 از سويي كوير، از سويي دريا، از سويي چمنزار و  شاليزار و از سويي كوههاي سربه فلك كشيده و رشته كوههايي كه دست به دست هم داده تا آب و هوايي متنوع را ايجاد نمايد.  
 اما پاي عكس كه به ميان مي آيد، به ناگزير صحبت لحظه هاي از دست رفته هم پيش مي آيد  و زمان است كه در قاب دوربين عكاس، ماندگارمي شود.
حال كه اين فرصت براي هيچ يك از ما  ميسر نمي شود كه كشور زيباي خود را در زمان به نظاره بنشينيم پس با ورق زدن كتاب و در قالب عكس هاي شما هنرمندان ، ايران  را بار ديگر ورق ميزنيم لذا فرصت را مغتنم مي دانم و از تلاش دبير محترم جشنواره و همكارانش و انتخاب هوشمندانه موضوع  "طبيعت زيباي ايران" براي اين جشنواره ملي تقدير مي نمايم و خرسندم كه خداوند متعال توفيق داد تا سازمان سينمايي كشور در نخستين سال تاسيس خود با همت انجمن سينماي جوانان ايران نقشي در جاودان نمودن  لحظات ناب در دومين مجموعه عكس را بدست آورد  تا  اين نعمت هاي الهي را از  گزند زمان محفوظ بدارد.
 جواد شمقدري /  معاون وزير و   رئيس سازمان امورسينمايي و سمعي و بصري

گفتني است؛ مراسم افتتاحيه و معرفي برگزيدگان جشنواره ملي عكس ايران روز يكشنبه 24 دي ماه از ساعت 30: 18 الي 20 در محل موسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار و نمايشگاه تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. /ص
.
برچسب ها: تجسمی ، عکس ، شمقدری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار