درحاليکه نيروهاي آمريکايي وارد ترکيه مي شوند و خود را آماده مي کنند تا سامانه هاي دفاع موشکي پاتريوت را در مرزهاي اين کشور با سوريه راه اندازي کنندمردم ترکيه مي گويند حضور نيروهاي خارجي در کشورشان ممکن است به بروز جنگ ميان ترکيه و همسايگانش منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛  علي ايلماز يک مغازه دار ‌49 ساله با اشتباه توصيف کردن اين اقدامات گفت: ما به چنين چيزي ميان کشورمان و همسايه هايمان نيازي نداريم.برخي از مردم ترکيه هم انتظار دارند سيستم دفاع موشکي که به درخواست دولت ترکيه و تحت سازماندهي و نظارت ناتو در مرزهاي اين کشور مستقر مي شود از آنها در برابر گلوله هايي که به طور تصادفي از مرز عبور مي کنند 
و يا حملات مستقيم حفاظت کند.

اما آنها نيز اين پرسش را مطرح مي کنند که چرا چنين اقدامات حفاظتي براي افرادي که داخل سوريه زندگي مي کنند، اعمال نمي شود. محمت کميل درويش اوغلو، 37 ساله که در يک هتل کار مي کند گفت: هر روزه کودکان و زنان زيادي در سوريه کشته مي شوند. مگر آنها چه گناهي مرتکب شده اند؟ 

تاکنون حدود 400  نظامي آمريکايي در يک پايگاه هوايي در جنوب ترکيه مستقر شده اند. اولين گروه از تجهيزات و نيروهاي آمريکايي روز جمعه وارد ترکيه شدند و قرار است گروه هاي بيشتري در روزهاي آتي به اين کشور بيايند. براي مردمي که در نزديکي مرزها زندگي مي کنند، صداي جنگ به بخشي از زندگيشان تبديل شده است.  ‌

احسان بيريم يک مغازه دار با بيان اينکه پيامدهاي اقتصادي درگيري هاي داخلي سوريه بيش از موشک ها به ترکيه آسيب رسانده است، گفت: درآمد حاصل از کسب و کار وي نسبت به قبل از قيام سال 2011 در سوريه نصف شده است. 

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار