رئيس هيئت بوکس استان مرکزي گفت: مسابقات منطقه اي در منطقه 1، يک هفته ديگر در اراک برگزار مي شود و به احتمال فراوان تيم بوکس مرکزي اول يا دوم مي شود.

عليرضا عباسي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر تيم بوکس استان مرکزي که از 45 روز پيش تمريناتش را آغاز کرده در اردو به سر مي برد.
 
رئيس هيئت بوکس استان مرکزي افزود: شدت تمرينات خود را از حدود 2 تا 3 هفته پيش افزايش داده ايم و اردو را به صورت متمرکز برگزار کرده ايم.

وي تاکيد کرد: خوشبختانه تيم آماده اي داريم و در طي روزهاي اخير نيز بازي با يکي از تيم هاي بوکس شهرستان هاي اطراف داشتيم همچنين انگيزه بازيکنان ما بسيار بالاست و اميدواريم اين آمادگي بتواند در مسابقات نيز نمود مثبت خود را داشته باشد.

* هنوز کمک مالي از اسپانسر پرداخت نشده است

عباسي در خصوص ميزباني مسابقات بيان کرد: ميزباني مسابقات منطقه يک را برعهده داريم که استان هاي تهران، قم، البرز، قزوين و مرکزي و توابع تهران قرار دارند.

وي ادامه داد: هزينه ميزباني مسابقات منطقه اي نيز مبلغ کمي نيست که البته بخشي از آن را فدراسيون پرداخت مي کند و بخشي ديگر را نيز طبق مذاکراتي که با اسپانسر داشتيم حامي مالي پرداخت مي کند که البته هنوز قول قطعي در اين زمينه را دريافت نکرده ايم ولي در هر صورت ما کارمان را پيش مي بريم و خللي در برگزاري مسابقه رخ نمي دهد.

رئيس هيئت بوکس مرکزي افزود: طي مکاتباتي که با استان هاي منطقه يک داشتيم تاکنون هيچ استاني از حضور در مسابقات منطقه يک انصراف نداده است و همگي اعلام آمادگي براي شرکت در اين رقابت ها را داشته اند و از آن ها خواسته ايم که در همين روزها اسامي نفرات اعزامي خود به اين مسابقات را اعلام کنند.

* تيم داري در ليگ سخت است

وي در خصوص مسابقات ليگ بوکس عنوان کرد: متاسفانه تيم داري در بوکس بسيار دشوار است و اگر بخواهيم در ليگ بوکس تيمي داشته باشيم هزينه اي بالغ بر 150 تا 160 ميليون لازم است، مبلغي که از عهده ما خارج است.

عباسي تصريح کرد: براي تيمداري تنها مي توان از اسپانسرها کمک گرفت که البته متاسفانه اقبال چنداني از اين قضيه نمي شود.

وي بيان کرد: به عنوان مثال کارخانجات موجود در استان همان طور که در  آلودگي هوا نقش دارند مي توانند گام هاي مثبتي در جهت توسعه ورزش استان خود داشته باشند و با حمايت مالي از تيم هايي همچون بوکس به رشد ورزش کمک کنند.

*‌مسابقات منطقه اي، سهميه اي براي مسابقات قهرماني کشور است

وي در خصوص مسابقات منطقه اي بيان کرد: با توجه به اينکه اولين بار است مسابقات منطقه اي را تجربه مي کنيم مي توان سطح اين رقابت ها را قابل قبول دانست به ويژه اينکه مسابقات منطقه اي به نوعي مرحله مقدماتي رقابت هاي قهرماني کشور است که استان ها با تيم هاي کامل خود در آن حضور پيدا مي کنند.

عباسي ادامه داد: به نظر مي رسد تيم ها با کسب مقام در مسابقات منطقه اي براي رقابت هاي قهرماني سهميه کسب کنند و بنابراين اهميت ليگ منطقه اي در اين جا بيشتر مشخص مي شود.

* مسابقات قهرمان کشوري، کيفيت بالاتري دارد

وي با اشاره به مسابقات قهرمان کشوري عنوان کرد: مسابقات قهرمان کشوري هم کيفيت بيشتري دارد و از نظر فني سطح بالاتري دارد و البته هزينه هايش هم کمتر است.

رئيس هيئت بوکس مرکزي ادامه داد: در مسابقات منطقه اي بوکسوران که در مدت زمان کوتاهي در اردو به سر برده اند با هم به رقابت مي پردازند اما مسابقات قهرمان کشوري اهميت و توسعه به مراتب بالاتري دارد.

وي تصريح کرد: معتقدم برگزاري مسابقات تحت هر عنواني که باشد مي تواند به پويا بودن بوکس کشور کمک کند و همچنين حس رقابت و انگيزه مبارزه در ميان بوکسورها را افزايش دهد.

عباسي بيان کرد: متأسفانه مشکلات مالي هم در فدراسيون و هم در هيئت هاي بوکس وجود دارد و نبود اسپانسر باعث شده است تا فعاليت هاي بوکس در استان ها با مشکل مواجه شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم ميزبان خوبي براي مسابقات منطقه اي منطقه يک باشيم و بتوانيم رتبه اول يا دوم را براي استان مرکزي به دست بياوريم./مح
برچسب ها: بوکس ، منطقه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار