مدير عامل سابق باشگاه استقلال گفت: افرادي كه از تجربه و كارآيي خوبي برخوردار هستند و مي توانند به تشكيلاتي مثل فدراسيون فوتبال كمك كنند را نبايد از دست بدهيم.

اميررضا واعظ آشتياني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نظر شخصي من اين است افرادي كه از تجربه و كارآيي خوبي برخوردار هستند و مي توانند به تشكيلاتي مثل فدراسيون فوتبال كمك كنند را نبايد از دست بدهيم، هر چند باورم اين است كه بايد نگرش جديد داشته باشيم و نيروهاي جوان بيايند اما اول بايد افراد جوان را تربيت كنيم و بعد آن هار ا وارد چرخه مديريت كنيم.

مدير عامل سابق باشگاه استقلال افزود: اگر بخواهيم به يك باره مديري كه تجربه و كارآيي خوبي دارد و اثربخش بودده را كنار بگذاريم، يك اشتباه استراتژيك در بحث مديريت است، امروز بحث كنار گذاشتن بهروان از سازمان ليگ به بهانه بازنشسته بودن او مطرح شده است، بحث من اصلاً آثاي بهروان نيست، اما توجه داشته باشيم آن آدم هايي كه دندان تيز كرده اند تا دوباره به سازمان ليگ برگردند، خودشان بازنشسته اند. ضمن اينكه آن ها در گذشته در سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بوده اند و همه عملكرد آن ها را ديده اند.

واعظ آشتياني در ادامه گفت: آن هايي كه در گذشته در سازمان ليگ بوده اند، همه ديده اند كه چه فضاي باند بازي، جزيره سازي و رفيق بازي ايجاد كرده بودند و بحث بازنشستگي براي آن ها هم وجود دارد بيشترين انتقادات در دوره اول رياست كفاشيان در فدراسيون فوتبال به عملكرد سازمان ليگ بوده اما امروزه فكر مي كنم هم شخص كفاشيان و هم شخص بهروان دارند از باندبازي هاي گذشته خروج مي كنند و به همين دليل شاهد تنش هايي هستيم.

وي افزود: افراد بازدارنده به واسطه رسانه هايي كه در اختيار دارند، جوسازي مي كنند و تلاش مي كنند از فدراسيون فوتبال سهم خواهي كنند، آن ها مديران مجموعه را تخريب مي كنند در صورتي كه بايد اجازه داد تا مديران فدراسيون فوتبال در فضايي آرام و بي تنش كارشان را انجام دهند، سازمان ليگ ضعف دارد، اما اين ضعف ها تاوان استقلال و مبارزه با باندبازي است.

مدير عامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: عملكرد بهروان را امروز نبايد بررسي كرد و سال آينده بايد عملكرد ايشان را ببينيم چون در اين فصل آن ها مشغول مبارزه با باندبازي و سهم خواهي هستند رسانه هايي كه دنبال فوتبال پاك هستند و كارشناسان سالم فوتبال ما بايد از اين حركت حمايت كنند.

واعظ آشتياني افزود: در برخي مصاحبه ها بوي سهم خواهي مي آيد و در عين حال متأسفانه تعفن تهديد هم در آن ديده مي شود، اگر فدراسيون مشكلي دارد و انتقادي هست، اين انتقادات بايد سازنده و همراه با پيشنهاد باشد، در گذشته ها شاهد بوديم اگر مدير باشگاهي رفاقت با سازمان ليگ داشت و سهم بليت فروشي، حق پخش تلويزيوني و تبليغات دور زمين آن باشگاه را جلوتر پيش خور مي كردند و امروز چنين چيزي در سازمان ليگ نيست.

وي در ادامه گفت: فكر مي كنم كفاشيان به اين نتيجه رسيده كه بايد در فدراسيون فوتبال اعمال مديريت قاطعانه داشته باشد و نيروهايي را آورده كه به او كمك كنند، البته به عملكرد كفاشيان در برخي مواقع انتقاداتي وارد است اما نسبت به دوره قبل به لحاظ مديريتي رشد كرده است.

مدير عامل سابق باشگاه استقلال افزود: امروز در فدراسيون فوتبال يك آرامش نسبي وجود دارد اما در فدراسيون قبلي آدم هايي كه ذاتاٌ تنش زا بودند و عملكرد و گفتمان آن ها تنش ايجاد مي كرد، حضور داشتند، ما نياز به نيروهاي آگاه و كارشناس داريم تا به سمت حرفه اي شدن واقعي فوتبال برويم.

واعظ آشتياني تصريح کرد: مسولان بايد عملكرد بهروان را در نظر بگيرند و ببينند كه او به فوتبال كمك مي كند يا نمي كند يا آدم هاي سابق كه به رفيق بازي شهره بودند بايد به فوتبال برگردند، براي رشد فوتبال بايد از برخي ها استفاده شود و مشكل بازنشستگي شان را حل كنند، چون آن ها تجربه دارند، البته هر تجربه اي تجربه نيست بلكه تجربه اي مفيد است كه مبتني بر تحجر و سنتي بودن نباشد بلكه نوگرا باشند و نگاه كارشناسي داشته باشند.

واعظ آشتياني در پايان گفت: فدراسيون فوتبال بايد به سمت تربيت نيروهاي كارآمد و اثرگذار برود تا در جهت پيشرفت مديريتي و فني فوتبال گام بردارند، در اين صورت مي توانيم با يك برنامه ريزي هدفمند در جهت انتقال دانش فني سطح فوتبال كشورمان را ارتقاء بدهيم و به آينده اميدوار باشيم.

اگر فوتبال ما در اين مسير گام برندارد، هيچ اميدي به آينده اي بهتر در اين رشته نخواهيم داشت و نمي توان شرايط مطلوبي را براي فوتبال ايران منصور شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار