به گفته ی وزیر امور داخله ی پرو، ویلفردو پدراسا سیرا، پلیس ضد تروریست، بیانیه ای را علیه آلفردو کرسپو ، رهبر جنبش عفو عمومی و حقوق اساسی (مودف) به جرم تعلق به یک سازمان تروریستی،در برابر وزارت امور داخله و قوه ی قضاییه این کشور صادر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پیدرا سییرا در کنفرانس مطبوعاتی روز 28 دسامبر در برابر دادستانی کل پرو اعلام کرد که شواهدی مبنی بر رابطه ی نزدیک جنبش مودفبا "راه درخشان" پیدا شده است.


"راه درخشان" نام سازمانی چریکی مائوئیستی در پرو است که طی جنگ داخلی این کشور به رهبری گونزالو در سال 1980 به وجود آمد. آنها معتقد هستند که با ایجاد یک دیکتاتوری همه جانبه شامل یک انقلاب فرهنگی می توانند به کمونیسم خالص دست یابند. این گروه که خود را پیشتاز جنبش کمونیسم می داند ادعا می کند که کشور های سوسیالیت حاضر در جهان باید در تفکرات خود تجدید نظر کنند. دولت پرو این گروه را به دلیل وحشیگری و خشونت به خصوص علیه دهقانان ، اتحادیه های تجار، مقامات منتخب مردم و جمعیت غیر نظامی پرو ، یک گروه تروریستی می داند. گروه "راه درخشان" همچنین در لیست گروهک های تروریستی آمریکا، اتحادیه ی اروپا و کانادا است.


وزیر امور داخله همچنین اعلام کرد که " این جنبش در اسناد تاسیس ، ایدئولوژی و اساس نامه خود نه تنها حاوی افکار مارکسیستی، لنینیسمی و مائوئیستی است بلکه در ریشه فکری این گروه نشانه هایی از مکتب فکری گونزالو یافت می شود که در پرو به معنی قتل، ویرانی و مرگ از می سال 1980 است."


وی اشاره کرد که آلفرو کرسپو در برخی فایل های صوتی، ویدئو ها و نوشته هایش پیوستگی کامل خود را به مکتب فکری گونزالو نشان داده است، گونزالویی که در پرو به عنوان انقلابی و رهبر جنگی شناخته می شود که 69 هزار کشته بر جای گذاشت و طی آن بیشتر از 20 میلیارد دلار از منابع ملی پرو از دست رفت.


گروه جنبش عفو عمومی و حقوق اساسی در نوامبر سال 2009 توسط آلفردو کرسپو تأسیس شد و درخواست آنها برای تبدیل شدن به یکی از احزاب سیاسی پرو در ژانویه 2012 رد شد. هدف این گروه صدور حکم عفو عمومی برای تروریست های "راه درخشان" است ، آنها همچنین سعی دارند، مبارزات مسلحانه و اقدامات خرابکارانه ی این گروه را توجیه کنند. آلفردو کرسپو رهبر این جنبش، وکیل گونزالو نیز هست که در حال حاضر حکم حبس ابد خود را می گذراند.

 

تبلیغات گسترده اطلاعاتی ضد تروریستی در پرو
در راستای تبلیغات ضد تروریستی در کشور پرو، وزیر امور جوانان این کشور، رنه گالارتا، از طریق تلویزیون ملی اعلام کرد که در آینده ی نزدیک اطلاعات کاملی را راجع به گروه هایی مانند مودف در اختیار جوانان خواهد گذشت تا از پیوستن جوانان به این مکتب فکری جلوگیری شود.
در این بیانیه همچنین اعلام شد که " هدف ما اطلاع رسانی به شیوه ای است که دانشجویان توانایی شناسایی اساتید معتقد به این ایدئولوژی ویرانگر را داشته باشند."
طبق قوانین پرو، هر گونه ارتباطی با گروه "راه درخشان" حکم بیست سال حبس را به همراه دارد.

 

برچسب ها: پرو ، گروه ، سیاسی ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.