مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان گفت: به منظور بهره‌گيري از خدمات و ظرفيت‌هاي موجود در مجموعه خيرين جامعه، در اين هفته از همه كساني كه در زمينه وقف در بقاع امامزادگان، مساجد، حسينه‌ها و در زمينه‌هاي قرآني فعاليت داشته‌اند، تقدير مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حجت‌السلام و المسلمين سيدعلي ميرمحمدي در نشست خبري  با اشاره به برگزاري هفته وقف از 21 تا 27 دي‌ماه اظهار كرد: پنجشنبه (21 دي‌ماه) با عنوان "وقف و ترويج فرهنگ قرآن و معارف معصومين (ع)" نامگذاري شده كه در اين روز راه‌اندازي ايستگاه‌هاي "همه واقف باشيم" در امامزادگان، بقاع متبركه شاخص در استان و همچنين ميادين شهر و مصلاهاي نماز جمعه برنامه‌ريزي شده‌اند. همچنين تجمع خادمان در امامزادگان شاخص، غبار روبي قبور مطهر شهدايي كه در حريم امامزادگان از ديگر برنامه‌هاي روز پنجشنبه 21 دي ماه است.

مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان گفت: همچنين نمايشگاهي از خدمات واقفين در استان و خدماتي كه سازمان اوقاف و امور خيريه در اماكن متبركه انجام داده، در اهواز برپا خواهد شد. نمايشگاه‌هايي نيز در حرم مطهر علي بن ‌مهزيار اهوازي و مصلاي مهديه امام خميني(ره) برپا مي‌شود.

وي افزود: همچنين در روز پنجشنبه موقوفات مرتبط با قرآن و اهل بيت(ع) معرفي مي‌شوند. مراسم سوگواري شهادت امام رضا(ع) نيز شب جمعه در امامزادگان و بقاع متبركه استان استان برگزار مي‌شود.

ميرمحمدي ادامه داد: روز جمعه ( 22 دي ماه) با عنوان "وقف، احياي سنت نبوي و سيره علوي" نامگذاري شده است. روز شنبه (23 دي‌ماه) نيز با عنوان "وقف، ولايت و تداوم بيداري اسلامي" نامگذاري شده كه در اين روز مراسم عزاداري شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان و بقاع شاخص با حضور 10 نفر از طلاب خارجي برگزار مي‌شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه خوزستان گفت: روز يكشنبه (24 دي‌ماه) با عنوان اقتصاد و افزايش بهره‌وري موقوفات" نامگذاري شده است، برگزاري نشست‌هاي صنفي با خيرين، بازاريان، مهندسين، توليد كنندگان و فرهنگيان از برنامه‌هاي اين روز است كه اين برنامه به منظور استفاده از اين ظرفيت‌ها براي ايجاد رويكرد وقف جديد و انسجام در جامعه برنامه‌ريزي شده است. همچنين در اين روز پروژه‌هاي عمراني افتتاح و به بهره‌برداري مي‌رسند.

ميرمحمدي اظهار كرد: روز دوشنبه (25 دي‌ماه) با عنوان "وقف و قطب زندگي شدن بقاع متبركه" نامگذاري شده است. در اين روز نيز برگزاري نشست‌هاي صنفي در دستور كار قرار دارد. غبارروبي و عطرافشاني امامزادگان و بقاع متبركه و افتتاح مراكز فرهنگي قرآني در بقاع نيز در اين روز انجام مي‌شود./ع
برچسب ها: افزایش ، موقوفات ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.