معلمان مدرسه در ايالت تگزاس آمريکا خواستار آزاد شدن حمل اسلحه در کلاس هاي درس و صدها تن ديگر نيز در اوهايو خواستار آموزش نحوه استفاده از اسلحه شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، اين درخواست ها پس از حادثه قتل عام در يک مدرسه ابتدايي در ايالت کنتيکت آمريکا انجام شده است. بر اساس اين گزارش ، برخي معلمان نيز اعلام کردند از شاگردان خود با اسلحه محافظت خواهند کرد حتي اگر به قيمت از دست دادن شغلشان منجر شود.
اتحاديه اسلحه بوک آي اعلام کرد در اوهايو بيش از نهصد معلم ، مدير و کارمند مدارس براي حضور در برنامه آموزشي سه روزه  اين اتحاديه ثبت نام کرده اند.
جرارد والنتينو موسس اتحاديه سلاح گرم بوک آي گفت:« هر معلمي که مجوز حمل اسلحه دارد و خواستار حمل اسلحه است بايد بتواند مسلح شود. هر معلمي بايد حق انتخاب داشته باشد.»
حادثه قتل عام دانش آموزان يک مدرسه ابتدايي در نيوتاون در ايالت کنتيکت در روز چهارهم ماه دسامبر که منجر به کشته شدن بيست و شش نفر شد بحث ها را در سراسر آمريکا درباره مسلح شدن معلمان افزايش داد و سبب بروز بحث هايي آتشين از هر دو طرف جمهوري خواه و دموکرات شد.
کشته شدن کودکان شش و هفت ساله سبب شد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از انجام قدامات موثر به منظور جلوگيري از خشونت هاي ناشي از حمل اسلحه خبر دهد.
اين در حالي است که انجمن ملي اسلحه از مسلح شدن معلمان حمايت کرده است و در مبادي ورودي صدهزار مدرسه افراد آموزش ديده گماشته است. اوهايو و تگزاس نخستين ايالاتي نيستند که آموزش استفاده از اسلحه را براي معلمان به صورت مجاني پيشنهاد کرده اند .
درست چند روز پس از حادثه مدرسه کنتيکت فعالان سلاح گرم به حدود دويست معلم در ايالت يوتا نحوه استفاده از اسلحه را آموزش دادند.
منتقدان طرح مسلح شدن معلمان را ايده اي مسخره مي دانند که از سوي علاقمندان به اسلحه مطرح شده است. آنها مي گويند اين طرح تنها کلاس هاي درس را در معرض خطر بيشتر قرار مي دهد و حواس معلمان را از شغلشان که آموزش کودکان است منحرف مي کند.
برخي مربيان بر اجرايي شدن اين طرح تأکيد دارند و مي گويند کارشان آموزش به معلمان است نه اين که همانند پليس اقدام کنند.
سو اوون مدير اجرايي اتحاديه معلمان و والدين اوهايو گفت اين اتحاديه معتقد است : حمل اسلحه بايد به طور کامل در مدارس بايد آزاد شود.
ريتا هکر رئيس اتحاديه معلمان دولتي تگزاس - اتحاديه اي که شصت و هشت هزار عضو دارد - نيز گفت: افرادي که توانايي و علاقه به انجام اين کار دارند بايد بتوانند سلاح با خود حمل کنند اما اين آن چيزي نيست که ما دقيقا خواهان آنيم.
حاميان اين طرح مي گويند يک معلم مسلح از قتل عام در سندي هوک جلوگيري کرد ، حمله اي که توسط يک جوان بيست ساله مسلح انجام شده بود. او پس از تيراندازي به سوي دانش آموزان به خودش شليک کرد و کشته شد.
والنتينو گفت: آنچه که ما  مي دانيم اين است که اين قاتلان در پي افزايش تلفات به بالاترين حد ممکن هستند. آنها به مکان هايي که در آنها اسلحه وجود ندارد همانند مدارس چشم دوخته اند.
او افزود: مهم نيست که ما از طلاهايمان با تفنگ محافظت کنيم ما بايد قادر باشيم از کودکانمان محافظت کنيم.
اتحاديه سلاح گرم بوک آي به همه مربيان در همه ايالات آمريکا اجازه داده است تا کلاس هاي سه روزه تشکيل دهند تا معلمان بسياري از مهارت ها و تاکتيک ها را فرا بگيرند.
  والنتينو گفت هفتاد و سه درصد از بيش از نهصد نفري که تاکنون براي شرکت در اين برنامه ثبت نام کرده اند معلم و ده درصد نيز مربيان مهدهاي کودک هستند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، تگزاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار