مصطفي ميرهاشمي گفت: هدفمان اين است که بتوانيم در بخش آقايان سهميه المپيک را افزايش بدهيم.

مصطفي ميرهاشمي سرمربي تيم اسکي صحرانوردي، در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: خوشبختانه مسابقات ليگ اسکي صحرانوردي در شرايط خوبي برگزار شد و به پايان رسيد.

اين رقابتها متناسب با استانداردهاي جهاني و زير نظر نماينده فدراسيون جهاني انجام شد.
وي افزود: رقابت خوبي در ميان اسکي بازان در هر دو بخش بانوان و آقايان ديده شد و سرانجام قهرمانان در هر سه روز مسابقه مشخص شدند.

وي ادامه داد: با توجه به 2 روز مسابقات انتخابي تيم ملي و سه روز مسابقات ليگ، برگزيدگان براي تيم ملي نيز انتخاب شدند.

*** به دنبال ارتقاي سهميه هستيم

وي در خصوص سهميه المپيک بيان کرد؛ قصد داريم تا سهميه المپيک را در بخش آقايان افزايش بدهيم. براي ارتقاي سهميه مي بايست در مسابقات متعددي که اسکي بازان با پوئن جهاني حضور دارند، شرکت کنيم.

وي تصريح کرد: در بخش بانوان نيز يک سهميه داريم که با تلاش اسکي بازان خانم حفظ مي شود.

*** اسکي صحرانوردي به قدرت بدني بالا احتياج دارد

ميرهاشمي در خصوص رشته صحرانوردي، بيان کرد؛ اگرچه ديد مسئولان به همه رشته هاي اسکي يکنواخت است، ولي بايد بپذيريم که تفاوتهاي زيادي ميان رشته هاي اسکي صحرانوردي با رشته هايي همچون آلپاين و اسنوبرد وجود دارد.

وي تصريح کرد: رشته اسکي صحرانوردي بسيار طاقت فرسات و در مقايسه با‌ آلپاين و اسنوبرد به قدرت بدني بالا و فيزيک خاص بدني احتياج دارد.

وي ادامه داد: از آنجايي که بسياري از افراد در هنگام اسکي سواري علاقه مندند که از جهت بالا به پايين سر بخورند، استقبال از صحرانوردي کمتر است؛ چرا که در اين رشته اسکي بايد از سمت پايين به بالا اسکي سواري کنند.

وي ادامه داد: انجام اين اسکي به ويژه براي خانم ها به همين دليل طاقت فرسايي و تغيير فيزيک بدن دشوارتر است، اما خوشبختانه بانوان ما پتانسيل زيادي در اين رشته دارند و عملکرد خوبي هم داشته اند.

وي ادامه داد: در رشته اسکي صحرانوردي اسکي باز در پستي و بلندي اسکي مي کند و در کنار اين دشواري، طول مدت زمان اسکي نيز در اين رشته بسيار بالا و بيشتر از سي دقيقه است، ولي به عنوان مثال اين مدت زمان در آلپاين بسيار کمتر است.

وي ادامه داد: اما با وجود همه سختي ها با برنامه ريزي خوب فدراسيون و تلاش مربيان و خود اسکي بازان و با همين امکانات موجود، توانسته ايم تا حد زيادي در اين رشته پيشرفت کنيم.

وي بيان کرد؛ براي عملکرد هرچه بهتر در اسکي صحرانوردي بايد تمام زيرساخت ها و امکانات بهبود يابند. ما در حال حاضر قادريم ليگ اسکي
صحرانوردي را در حالي برگزار کنيم که نماينده فدراسيون جهاني نيز در آن حضور دارند و امکان شرکت مهره هاي خارجي نيز وجود دارد.

*** قصد داريم خارجي ها را براي رقابت به کشور بياوريم

وي تصريح کرد: بدون شک اگر اسکي بازان خارجي با داخلي ها رقابت کنند، مي توانيم رنکينگ خود را در سطح جهاني افزايش دهيم.

وي ادامه داد: ما قصد داريم تيمي از اروپا را به داخل کشور دعوت کنيم تا با اسکي بازان ما به رقابت بپردازند.

*** امکانات اسکي در بانوان و آقايان برابر است

وي در خصوص اسکي بانوان بيان داشت؛ خوشبختانه اسکي در بخش بانوان روند رو به رشد سريعي را در پيش گرفته است و خوشحاليم که امکانات در بانوان و آقايان باهم برابر است و حتي در بعضي مراحل بهاي بيشتري به بانوان داده مي شود و ديدگاه همه در اين زمينه مثبت است.

وي ادامه داد: اقدامات در زمينه استعداديابي نيز در اين رشته پررنگ است و فدراسيون نيز تمام تلاش خود را براي کمک به اسکي بازان به خصوص در بحث تجهيزات انجام مي دهند.

وي ادامه داد: حدود 40 تا 50 جفت اسکي از اروپا وارد کرده ايم و در بحث زيرساخت ها حتي بايد بيش از پيش فعاليت هاي خود را گسترش دهيم.

وي ادامه داد: ورزش اسکي در صورتي پيشرفت مي کند که اسپانسرها حضور گسترده اي در آن داشته باشند و در اين زمينه بايد تلاش بيشتري کنيم تا حاميان مالي به سرمايه گذاري در اسکي بيشتر از پيش ترغيب شوند.

*** اردوي 16 روزه در ايتاليا داريم

ميرهاشمي در خصوص اردوي تيم اسکي صحرانوردي بيان کرد؛ خوشبختانه با تلاش فدراسيون اسکي و کمک هاي فدراسيون جهاني، حدود 15 تا 16 روز در ايتاليا و در همان مکاني که مسابقات جهاني برگزار مي شود، اردو خواهيم داشت. اين در حالي است که برگزاري اردوي خارجي براي تمام رشته هاي ورزشي امري بسيار دشوار است.

وي ادامه داد: بايد مدت تمرينات اسکي در کشورمان افزايش پيدا کند و در تمام طول سال تمريناتي داشته باشيم تا بتوانيم آمادگي خوبي در رقابت ها داشته باشيم.

*** آموزش و پرورش در زمينه آموزش اسکي همکاري کنند

ميرهاشمي بيان کرد؛ بهتر است آموزش و پرورش براي آموزش در سطح پايه اين فرصت را به ما بدهد تا در مناطق اسکي خيز و استانها و کليه مدارس از همان سنين پايين کودکان را به پيست اسکي بفرستند و با مربياني که ما در اختيارشان قرار مي دهيم، قدم هاي بزرگي در زمينه توسعه آموزش و همگاني کردن اين ورزش برداريم.

وي در پايان خاطرنشان کرد؛ ورزش اسکي کشور جاي زيادي براي پيشرفت دارد و با سرمايه گذاري و افزايش تلاش مي توانيم روزهاي به مراتب درخشان تري از سابق رقم بزنيم، اما تا وقتي که نگاه مسئولان تنها متوجه به فوتبال باشد، راه پيشرفت و رشد اسکي با سرعت کندتري هموار مي شود./آق
برچسب ها: سرمربی ، اسکی ، صحرانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار