66 مدرسه و 5 سالن ورزشی در آستانه سالروز شهادت امام هشتم(ع) برای اسکان هزاران عاشق و دلداده این امام همام که در زیر برف و سرما پیاده به سوی مشهدالرضا(ع) در حرکت‌هستند، آماده شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دبیر ستاد تسهیلات زائران فرمانداری مشهد  اظهار کرد: اسکان زائران پیاده و تامین وعده‌های غذایی این گروه از زائران در طول مدت اقامت چند روزه در مشهد رایگان است که از طریق کمک‌های مردمی و ارگان‌های دولتی و خصوصی این هزینه‌ها تامین می‌شود.

 حسین نصاری با بیان اینکه کاروان‌های زائران پیاده طی دو سال گذشته ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: به منظور آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائران پیاده در پایتخت معنوی کشور و همچنین تامین امنیت آنان در جاده‌ها سال گذشته آئین‌نامه‌ای تدوین شد که دستورالعمل‌های این آئین‌نامه در اختیار تمامی کاروان‌هایی که پیش از حرکت به سوی مشهد ثبت‌نام می‌کنند، ارائه می‌شود.

 دبیر ستاد تسهیلات زائران فرمانداری مشهد ، گفت: در مشهد ارگان‌های مختلف تا حد ممکن برای خدمات رسانی به زائران پیاده‌ای که به عشق زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) راهی مشهد می‌شوند و رنج سفر پیاده را به جان می‌خرند، پای کار آمده‌اند تا جایی که از تامین خدمات درمانی، اسکان و تغذیه مشکلات گذشته کاهش پیداکرده است.

 نصاری در ادامه با تاکید بر هماهنگی در نحوه خدمات رسانی به زائران پیاده، خاطرنشان کرد: به طور مثال در گذشته برخی از ایستگاه‌های صلواتی هماهنگی در نحوه توزیع غذا نداشتند که چند مورد مسموم شدن کاروان‌های زائران پیاده را داشتیم که امسال با مصوبه رابط بهداشتی در کاروان‌ها این مشکل رفع شده است./ع

 

برچسب ها: آماده ، مکان ، زائران ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.