رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در حوزه ورزش و اقتصاد، اکثر فدراسیونها می توانند به خودکفایی مالی دست پیدا کنند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران محمد زارع پور اشکذری با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ورزش کشور به سمت درآمد زابی پیش برود، گفت: با برنامه ریزی دقیق و توجه به صنعت ورزش و کار برنامه ای در حوزه اقتصادی، اکثر فدراسیونها می توانند با بررسی پتانسیلهای موجود به
خودکفایی کامل مالی دست پیدا کنند.

وی درادامه با بیان اینکه برنامه های توسعه ای ورزش کشور در حوزه اقتصاد ودرآمدزایی باید برای بخشهای همگانی، قهرمانی و حرفه ای به طور جداگانه تبیین شود، اظهار داشت: هریک از این حوزه ها می توانند با توجه به ویژگی های خود ، برنامه های اقتصادی در حوزه درآمدزایی را تبیین و اجرایی نمایند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه بخشی از درآمدهای اقتصادی فدراسیونها می تواند از طریق صادرات و واردات تامین شود، افزود: در حال حاضر بسیاری از کالاها و لوازم ورزشی تخصصی توسط ورزشکاران، بازرگانان و شرکتهای خصوصی وارد کشور می شود. در حالی که می توان با ارائه طرحی درصدی از تعرفه های واردات کالاهای ورزشی در اختیار فدراسیونها قرار بگیرد .

وی در خصوص راهکار اجرایی نمودن این طرح گفت: درواقع بخش کارشناسی کالاهای ورزشی از حیث استاندارد بودن و میزان نیازمندی جامعه ورزشی، باید از مجرای فدراسیون های ورزشی صورت پذیرد. این اقدام علاوه بر اشتغال زایی می تواند برای فدراسیونها درآمد زا باشند.

زارع پور درادامه حمایت از تولیدات داخلی در حوزه لوازم وتجهیزات ورزشی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دستیابی به تکنولوژی تولید لوازم ورزشی باید از برنامه های اتی ورزش درحوزه اقتصادی باشد .ضمن آنکه پس از آن می توان در حوزه صادرات نیز برنامه های گسترده ای را تهیه واجرا نمود.

وی درادامه مالیات بر واردات لوازم ورزشی را یکی دیگر از منابع مالی نام برد و با تاکید بر شفاف سازی قوانین مالیاتی اظهارداشت: با تغییراتی جزیی بر روی قوانین مالیاتی می توان به سمت درآمد زایی پیش رفت.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تغییر حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی را به عنوان یک راهکار پیشنهادی مطرح کرد و افزود: این امور باید از طریق کارگروه تخصصی وزارت ورزش و جوانان مورد بررسی و سپس در سطح کلان اجرایی شود.

وی به بحث مالیاتی در قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: این قانون تا پایان برنامه چهارم توسعه، راهکاری را ایجاد کرده بود تا بخش خصوصی به واسطه پرداخت مالیات به کمک ورزش بیاید، اما درسال 91 این مساله در قوانین مالیاتی ذکر نشده است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید برااجرای مجدد این قانون گفت: این موضوع را می توان به عنوان طرح مطرح کرد تا انشااله در 4 سال باقیمانده از برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور این موضوع قانونمند شود .

زارع پور درادامه ایجاد شرکت سرمایه گذاری با مشارکت فدراسیونها در حوزه درآمد زایی را پیشنهاد کرد وگفت: سهامداران این شرکت سرمایه گذاری، می توانند مسوولان فدراسیونهای ورزشی باشند.

وی درادامه در خصوص درآمدزآیی بیشتر فدراسیونهای ورزشی به تشکیل صندوق بازنشستگی ورزشی اشاره کرد و افزود: ‌این صندوق می تواند به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار در ورزش و به عنوان سهامدار اصلی شرکت سرمایه گذاری، کارهای اقتصادی مهمی را انجام دهد و از ابزارهای درآمد زایی همچون شرکت بیمه ، لیزینگ ، شبکه های اختصاصی تلفن همراه و غيره استفاده نماید.

رییس فدراسیون تنیس روی میز دستیابی به نتیجه مطلوب را ثبات مدیریتی برای این شرکتها دانست و گفت: این هدف باید به صورت میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی و اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار