اگر از کساني هستيد که جلوه منفي از دنيا را براي خود نمايان مي کنيد کنيد، بهتر است اين گزارش را بخوانيد؛

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ اغلب آدم ها در ذهن شان يک شخصيت مثبت و يک شخصيت منفي دارند که گاهي براي تعادل در تصميم هايشان، دست به دست هم مي دهند و گاهي هم عليه هم بسيج مي شوند و زندگي شان را بهم مي ريزند.

دکتر عليرضا محمدي، متخصص روانشناسي باليني در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، گفت؛ در اينجا چند تمرين را به شما معرفي مي کنيم که مي توانيد شخصيت منفي ذهنتان را آرام کنيد و آن را براي گرفتن چند تصميم منطقي آماده کنيد.

قلم و کاغذ را برداريد و بنويسيد
 
محمدي تصريح کرد؛ يک روز که نه در آن قرار است کار خاص و مهمي انجام دهيد و نه موضوع غم انگيزي را بررسي کنيد، دفتر خاطراتتان را برداريد و در آن بنويسيد.
وي در ادامه مطلب خود، افزود: سعي کنيد آرام ترين و بي دغدغه ترين روزتان را براي اين کار انتخاب کنيد.
محمدي در ادامه اظهار داشت؛ دفترچه خاطرات و حتي يک ورق آن را در مقابل خود بگذاريد و سعي کنيد تمام قرارهايي را که با خود گذاشته ايد را بنويسيد و هرچند ساعت يکبار دفترچه را برداريد و به جملاتي که نوشته ايد، نگاه کنيد تا بفهميد چقدر موفق بوده ايد افکارتان را کنترل کنيد.
 
تصور کنيد در يک موقعيت مهم قرار داريد

محمدي تصريح کرد: تصور کنيد فردا صبح قرار است در يک سمينار مهمي شرکت کنيد.
وي در ادامه گفت؛ اگر احساس مي کنيد افکار منفي پياپي در ذهنتان چرخ مي زند و شما را آشفته مي کند، بنشينيد و با خودتان گفتگو کنيد.

اين متخصص روانشناسي باليني اظهار داشت؛ يک قلم و کاغذ برداريد و براي آرام کردن ذهنتان و دور کردن افکار منفي،‌ آنها را بنويسيد.

نوشته هاي قبلي تان را با تمرکز کافي بخوانيد

محمدي تصريح کرد: در نخستين فرصتي که برايتان پيش آمده و تمرکز کافي داريد، دو تمرين قبل را کنار هم بگذاريد و بررسي کنيد.
وي در ادامه مطلب خود، افزود: بررسي کنيد چه موضوعاتي در اين دو دسته مشترک هستند و اين موضوعات مشترک مشکلاتي هستند که هر روز در ذهنتان به آن بر مي خوريد، پس بايد جدي تر راهي براي رهايي از مشکلاتتان پيدا کنيد.
 
سعي کنيد دوست خوبي براي خودتان باشيد
اين متخصص روانشناسي باليني، تصريح کرد؛ درست در زماني که به تمامي اين نوشته ها نگاه
مي کنيد، سعي کنيد به اين سوال که آيا دوست خوبي براي خودتان بوده ايد يا نه، پاسخ دهيد.
وي در ادامه افزود: اگر دوستي هستيد که مدام افکار منفي در گوشتان زمزمه مي شود، وقت آن که کمي تغيير کنيد.
محمدي خاطرنشان کرد؛ شما کسي هستيد که هر روز و هر لحظه با ذهنتان صحبت مي کنيد و اينکه دوست خوبي براي خودتان باشيد، مي تواند بيشتر از هرچيز ديگري در زندگي شما تاثيرگذار باشد.
برچسب ها: جلوه ، منفی ، ذهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار