برگزاری کارگاه آموزشی BLS (احیا قلبی مقدماتی) بی حرکت سازی و حمل مصدوم در فوتبال ویژه اعضا کادر پزشکی تیم های فوتبال لیگ برتر برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی گفت: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در راستای پروژه استانداردسازی خدمات پزشکی در فوتبال مطابق استانداردهای فیفا اقدام به تهیه دستگاه AED ( دستگاه شوک اتوماتیزه) و تجهیزات پزشکی درخواست شده توسط باشگاهها کرده است.
 
برهمین اساس کادر پزشکی تیم های فوتبال لیگ برتر فردا در سالن اجتماعات هتل آکادمی ضمن حضور و دریافت تجهیزات فوق در کارگاههای آموزشی (BLS (Basic Life Support و بی حرکت سازی و حمل مصدوم در فوتبال از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر با تدریس اساتید متخصص و هیات علمی دانشگاه شرکت خواهند کرد و آموزش های لازم را می بینند.

وی گفت: با توجه به وقوع مرگ های ناگهانی در فوتبال در سطح دنیا در سالهای اخیر، حضور کادر پزشکی مجرب و دستگاه AED در کلیه مسابقات و تمرینات تیم های فوتبال قبلا از سوی فیفا الزامی شده است. در واقع با استفاده به موقع از دستگاه AED توسط پزشک آموزش دیده در 2 دقیقه ابتدای ایست قلبی در بازیکن، شانس نجات جان وی به بیش از 50 درصد افزایش میابد.

رئیس کمیته پزشکی در پایان گفت: وجود دستگاه  AED به عنوان پیشگیری ثانویه از مرگ های ناگهانی ناشی از ایست قلبی است.پیشگیری اولیه در ارزیابی های پیش از فصل (PPE) با تشخیص به موقع بیماریهای قلبی و با استفاده از نتایج معاینه، نوار قلب و اکو قلبی صورت می گیرد که این امر برای نخستین بار در ورزش کشور، به صورت کاملا استاندارد و مبتنی بر استانداردهای فیفا و ملی توسط کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در باشگاههای حرفه ای فوتبال از ابتدای فصل جاری رقابتها صورت گرفته است.

برچسب ها: فوتبال ، پزشکی ، لیگ ، آموزشی ، bls
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار