150 نفر از زندانیانی که دوران محکومیت خود را در زندان شهرستان بهشهر می‌گذرانند، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموختند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهردر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: توانمند‌سازی زندانیان برای اشتغال مفید و مولد پس از آزادی، یکی از اهداف آموزش به زندانیان است و این مرکز آمادگی خود را به منظور ارائه آموزش رشته‌های مختلف فنی، خدماتی و کشاورزی به مددجویان زندان‌ باز بهشهر اعلام کرد.

مهدی‌پورزارمی با تأکید بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان که همراه با تجهیز کارگاه‌ها بود،تصریح کرد کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف از جمله ارتقای آموزش‌های کیفی کارگاه‌های مرکز ثابت، تجهیز به روز کارگاه‌ها، آموزش طرح استاد شاگردی، آموزش افراد کارآفرین زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و با توجه به اهمیت موضوع آموزش افرادی که به هر دلیل در ندامت‌گاه‌ها به سر می‌برند از اولویت‌های برنامه آموزشی سال آینده این مرکز است.

وی گفت: این گونه آموزش‌ها با فراهم آوردن زمینه‌ اشتغال، نقش سازنده‌ای در تقویت روحیه خودباوری و همچنین تأمین معاش آینده و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان دارد.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهر یادآور شد: در 9 ماهه امسال، 150 نفر از زندانیان زندان‌باز بهشهر به میزان 35 هزار نفر ساعت از آموزش در حرفه‌های جوشکاری، پرورش قارچ دکمه‌ای، کشت کار گلخانه و سرویس و نگهداری خودرو برخوردار ‌شدند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.