اعتراض مردم اسپانیا به اوضاع اقتصادي کشورشان + فیلم

مردم اسپانيا با خشم مي گويند آنها نبايد تاوان بحران اقتصادي و مالي کشورشان را پرداخت کنند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، شب گذشته مردم اسپانيا بار ديگر در اعتراض به اوضاع اقتصادي کشورشان تظاهرات کردند. اين بار، کارکنان بانکها در شهر مادريد،پايتخت، و شش شهر ديگر اسپانيا تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به طرحهاي رياضت اقتصادي اعلام کنند که براساس آن، هزاران نفر از افراد شاغل بيکار مي شوند. دولت اسپانيا براي کاهش هزينه هاي خود و مقابله با کسري بودجه فزاينده به اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي روي آورده است که کوچک شدن دولت يکي از بخشهاي اصلي آن است. اين اقدام سبب افزايش شمار افراد بيکار در اسپانيا مي شود. اين درحالي است که رقم بيکاري در حال حاضر نيز در اسپانيا بسيار بالا است. اسپانيا بيشترين تعداد بيکاران را در ميان کشورهاي اروپايي در خود جاي داده است بطوريکه متوسط بيکاري در اين کشور  بيست و شش مميز شش دهم درصد است. البته اين رقم درباره جوانان اسپانيايي بسيار بيشتر است بطوريکه پنجاه و يک درصد جوانان اين کشور بيکار هستند.
اوضاع اقتصادي اسپانيا روز به روز بدتر مي شود و همين مسئله سبب شده است موج جديدي از تظاهرات در اين کشور آغاز شود که تظاهرات شب گذشته نيز از جمله همين تظاهرات است. قرار است نه هزار نفر از افراد شاغل در بانکهاي اسپانيا اخراج شوند. بخش بانکداري اسپانيا حدود بيست و چهار ميليارد دلار از اتحاديه اروپا کمک مالي دريافت کرده است تابتواند از بحران مالي بيرون بيايد. شبکه مالي اسپانيا با سوء مديريت سياسي نيز مواجه است. به نظر مي رسد بحران شبکه بانکي اسپانيا فقط بخش کوچکي از مشکل عظيم مالي اين کشور باشد. به هرحال، مردم معمولي اسپانيا هزينه و تاوان اين مشکلات را پرداخت مي کنند.
اسپانيايي ها نگران  تشديد مشکلات اقتصادي کشورشان هستند. مصادره خانه ها و بيرون راندن مردم از خانه هايشان يکي ديگر از مشکلات اسپانيايي هايي است که توان بازپرداخت اقساط وامهاي بانکي خود را ندارند. ميزان بدهي خانوارهاي اسپانيايي در مدت يک دهه، سه برابر شده است. مشکلات اقتصادي اسپانيا سبب شده است فشارهاي شديدي بويژه بر طبقه متوسط و کم درآمد کشور وارد شود.  راخوي، نخست وزير اسپانيا در تلاش است با اجراي سياستهاي انقباض اقتصادي اوضاع اين کشور را به حال عادي بازگردند اما اين تلاشها تاکنون نتيجه اي به همراه نداشته است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.