منظومه خورشیدی ما هنوز ناشناخته های شگفت انگیز بسیاری را در خود جای داده که یکی از آن ها اعجایب سیاره زهره است.

به گزارش خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران: سیاره ناهید یا زهره از طرف خورشید، دومین سیاره منظومه شمسی محسوب می شود که میان سیاره زمین و سیاره عطارد یا تیر قرار گرفته که  نزدیک‌ترین سیاره به زمین می‌باشد و بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی است و در تاریکی شب  از زمین با چشم غیر مسلح  رویت می باشد .

 در همین راستا فاطمه خراسانی مسئول علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران می گوید: سیاره ناهید داغ‌ترین سیاره در منظومه خورشیدی است که جو ضخیم و غلیظ اطراف  آن موجب می‌شود که رصد سطح آن بسیار دشور باشد.

وی افزود : در اوایل سال ۱۹۶۰ که دانشمندان راداری را به‌سوی ناهید فرستادند سیگنال‌های آن از ابرهای این سیاره عبور کرد و پس از برخورد با سطح جامد این سیاره سیگنال انعکاس یافت و برای اولین بار اطلاع جالبی درباره سطح ناهید دراختیار دانشمندان قرار گرفت.

سیاره زهره در مداری دایره وي به دور خورشید می چرخد

خراسانی اظهار داشت : این اطلاعات نشان می داد  ؛ ناهید در حال حرکت چرخشی به جهتی معکوس ازسایر سیارات است به طوری که چرخش آن به جای از غرب به  شرق از شرق به غرب است و آفتاب از مغرب طلوع و در مشرق غروب می‌کند.

وی تاکید کرد: نام لاتین این سیاره ونوس برگرفته از نام خدای رومی عشق و زیبایی می باشد که دارای قطری معادل 12/756 با جرمی حدود  ۸۱ درصد جرم زمین را دارد  که دمای سطح آن به     درجه می رسد

 خراسانی یاد آور شد: این سیاره دارای هیچ قمری در اطراف خود نیست و در فاصله 42 کیلو متری از زمین قرار گرفته که در مدار ی  دایره‌ وی با فاصله میانگین ۱۰۸ میلیون کیلومتر از خورشید، به دور آن می‌گردد که برای چرخش یکبار به دور خورشید نیازمند ۲۲۵ روز زمینی زمان است./ع2

برچسب ها: سیاره ، خورشید ، منظومه ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خیلی خیلی مسخره
آخرین اخبار