نوزدهمين دوره آموزش زبان فارسي در محل سالن همايش‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران دربيروت برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين مراسم،حجه الاسلام خياط رايزن فرهنگي ايران در لبنان در جمع اساتيد و فارسي‌آموزان ، زبان‌ فارسي ‌را  دروازه  ورود به دنيايي پهناور از علم و معرفت و فرهنگ  وتمدن خواند و بر اهميت آموزش زبان  فارسي و ضرورت ادامه‌ي آن در گسترش روابط فرهنگي و مستحكم ميان ملت‌ها  تأكيد كرد.
وي گفت: زبان فارسي كه در حامل و بستر غني  مفاهيم و مضامين بسيار متعالي و دل‌انگيز است و با توجه به غناي فرهنگ ايراني، زبان فارسي يكي از غني‌ترين و گهربارترين زبان‌هاي دنيا به حساب مي‌آيد، چه اين كه فرهنگ ايران، آميزه‌اي از آموزه‌هاي انساني و حكمت‌هاي قرآني و اسلامي است كه در آيينه  ادبيات فارسي رخ نموده است.
خياط افزود: ادبيات فارسي حاوي آثاري است كه در ميان ادبيات ملل و زبان‌هاي ديگر بي‌نظير است از جمله‌ي اين آثار مي‌توان به شاهنامه‌ي فردوسي به‌عنوان نمونه‌ي برتر ادبيات حماسي جهان، به منطق الطير عطار نيشابوري، مثنوي معنوي مولوي به عنوان نمونه ي اعلا و ممتاز ادبيات تعليمي و عرفاني جهان و غزليات حافظ، غزليات سعدي و غزليات شمس تبريزي به عنوان  با ارزش‌ترين نمونه‌هاي ادبيات غنايي در جهان نيز اشاره كرد.
رايزن فرهنگي ايران در بخش ديگري  سخنانش  به وجود منابع و مصادر فراوان اسلامي به زبان فارسي اشاره كرد و گفت:  به جرآت مي‌توان گفت زبان فارسي دومين زبان اسلامي است  و بدون دانستن آن محققان عرصه‌هاي فرهنگ اسلامي از بسياري از منابع محروم خواهند ماند.
وي همچنين اظهار داشت: وجود فرهنگ مشترک مقاومت و ضرورت اطلاع يافتن از آثار فاخری که در ايران در اين زمينه توليد می شوند اعم از آثار ادبی و فرهنگی و هنری، ضرورت يادگيری زبان فارسی برای جهان اسلام و بويژه کشورهای عربی محور مقاومت، دوچندان می‌كند.
در ادامه اين مراسم ، گواهي قبولي نفرات برتر دوره‌ي قبل توزيع شد.
در اين دوره ، در مجموع 120 زبان آموز دختر و پسرجهت يادگيري زبان فارسي در محل رايزني فرهنگي ايران ثبت نام نموده‌اند.
گفتني است اين كلاس‌ها در اماكن ديگري در بيروت و بعلبك ودر محل برخي از جمعيت‌ها و مراكز فرهنگي ديگر نيز تشكيل خواهد شد./ي2
برچسب ها: آموزش ، فارسی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار