استفاده آمريکا از پهپادها در افغانستان به شدت افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان اچ کي ؛ گرچه نيروهاي تحت فرمان آمريکا در افغانستان عمليات و ماموريتهاي نظامي خود را در اين کشور کم مي کنند و به تدريج براي خروج از افغانستان آماده مي شوند، اما هواپيماهاي ائتلاف همچنان بر فراز اين کشور پرواز مي کنند. آمارها نشان مي دهد سال گذشته هواپيماهاي ائتلاف هزاران موشک و بمب را در مناطق مختلف افغانستان فروريختند.

 سخنگوي نيروهاي چند مليتي در افغانستان اعلام کرد سال دوهزار و دوازده جتهاي جنگنده، بالگردها و پهپادهاي ائتلاف در مجموع هزار و پانصد و هفتاد و نه حمله هوايي انجام دادند و در اين حملات چهار هزار و نود و دو فروند موشک و بمب را فروريختند يا شليک کردند. البته اين تعداد مهمات هزار و سيصد فروند کمتر از سال دوهزار و يازده بوده است.کارشناسان معتقدند در جنگ افغانستان نقش هواپيماها و بالگردها همچنان رو به افزايش است. سال گذشته پهپادها پانصد و شش فروند موشک شليک کردند که در مقايسه با سال پيش از آن دويست و دوازده فروند افزايش داشته است.

فرماندهان آمريکا اميدوارند بتوانند به موقع اداره امور امنيتي افغانستان را به خود افغانها بسپارند اما ارتش ملي افغانستان تجهيزات لازم براي ماموريتهاي تجسس هوايي يا حملات هوايي را ندارد و آموزشهاي لازم را براي اين منظور نديده است. حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان هم اکنون در واشنگتن به سر مي برد. او قصد دارد از دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بخواهد تا تسليحات پيشرفته در اختيار ارتش افغانستان قرار دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار