با توجه به وسعت و معضلات رشته ارتوپدی ،70 درصد تحقیقات دنیا بر روی ارتوپدی و سلول درمانی است.

دکتر محسن عمادالدین مسئول گروه ارتوپدی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در دنیا روی سلول درمانی ارتوپدی کارهای زیادی شده و موسسه رویان نیز بر این اساس تصمیم گرفته است که روی این موضوع به صورت تخصصی کار کند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون پژوهشگاه رویان در 3 رده تحقیقات خود را انجام داده است که تزریق سلول به آرتروز لگن، زانو و مچ پا 70 درصد بهبودی را حاصل کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه آرتروزها گاهي به طرف تعویض مفصل می روند گفت: با توجه به بالا رفتن سن و شیوع آرتروز اگر بتوانیم فشاری روی بیمار نیاورده و تعویض مفصل را به تعویق بیاندازیم کار بزرگی از نظر اقتصادی انجام داده ایم.
 
وی تصریح کرد: موسسه رویان در این زمینه گام های بزرگی برداشته و به نتایج مطلوبی در حد 70 درصد رسیده است.
 
وی افزود: در رده کندگی غضروف منطقه مورد نظر باید پر شود که اگر این پر شدگی به طور عادی باشد غضروف مناسب نبوده و باعث آرتروز می شود بنابراین روش کشت غضروف که هم اکنون در آلمان و آمریکا در حال انجام است یک روش مورد تایید در این زمینه است.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان نیز تمام تلاش خود را برای بکارگیری این تکنیک که در اختیار گذاشتن آن به بیماران ارتوپدی قرار داده تا با یک نمونه گیری کوچک تکه غضروف آسیب دیده بازسازی شود.
 
مسئول گروه ارتوپدی پژوهشگاه رویان در ادامه با بیان اینکه در برخی از شکستگی ها مانند عمل های کمر و انحراف کمر نیاز به استخوان داریم خاطر نشان کرد: در مواقعی که به استخوان نیاز داریم می توان یک حدی را از استخوان های لگن برداشت نمود و در برخی موارد باید از استخوان های مصنوعی استفاده کنیم که استفاده از این استخوان ها برای جایگزینی و داربست مناسب اند اما زنده نیستند.
 
وی بیان داشت: اگر بتوانیم از سلول های خود بیمار برداشت کنیم یعنی سلول ها را کشت داده و استخوان ها را مسلح به سلول های خود بیمار کنیم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم که این امر هم اکنون در پژوهشگاه رویان به نتیجه رسیده و قابل ارائه به بیماران است./ع2
برچسب ها: سلول ، ارتوپد ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار