در هفته سیزدهم سوپرلیگ بسکتبال تمام مدعیان مقابل حریفان خود پیروز شدند و تیم گرگان پس از دانشگاه آزاد این بار قشم را در خانه شکست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در سیزدهمین هفته سوپرلیگ بسکتبال تیمهای مهرام، ماهان و زنجان بدون دردسر چندانی حریفان خود را شکست دادند. تیم استقلال قشم باخت ثانیه های آخر دیگری را تحمل کرد و تیم پتروشیمی بندرامام مانند تمام تیم های لیگ در خانه البدر با دردسر مواجه شد.

تیم فولاد ماهان پس از باخت هفته قبل مقابل مهرام در تهران، هر چهار کوارتر بازی با دانشگاه آزاد را برد و در غیبت محمد جمشیدی و محمد حسن زاده بازیکنان مصدوم تیم تهرانی، کار چندان سختی در خانه نداشت.

ماهانی ها بعد از بازی با مهرام ادعا کردند با ارائه فیلم بازی به فدراسیون، پنج مورد از اشتباهات دو دقیقه پایانی بازی از سوی مسئول کمیته داوران پذیرفته شده اما نوربخش رئیس سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون در مصاحبه ای با یک سایت اصفهانی تاکید کرد که این حرف دروغ است و هیچ فیلمی از سوی تیم اصفهانی به فدراسیون داده نشده است!

**تقابل نیمکتهای پر و خالی

تیم ماهان در کوارترهای اول و دوم با نتایج 16 بر 13 و 16 بر 9 برنده بازی شد. اوشین ساهاکیان در این دقایق موثرترین بازیکن ماهان بوده و کریس ویلیامز نیز کمک زیادی به تثبیت برتری ماهان کرد.

در این دیدار حامد حسین زاده از دانشگاه آزاد و محمدرضا اکبری از ماهان با وجود مصدومیت خفیف در بازی قبل موفق به بازی شدند اما در دانشگاه آزاد خلا بازیکنانی مثل جمشیدی، حسن زاده و یار خارجی به خوبی حس می شد. مهران شاهین طبع در نیمه دوم باز هم از پسر خود و بازیکنان جوان دیگر استفاده کرد و حتی در دقایق میانی کوارتر سوم در حال نزدیک شدن به تیم اصفهانی بود که حرکات به موقع جواد داوری به کمک ماهان آمد و نتیجه برای این تیم حفظ شد.

کوارتر سوم بازی با نتیجه 20 بر 17 به سود ماهان تمام شد و در نهایت این تیم 66 بر 50 برنده از بازی خارج شد.

شنیده می شود مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد در این دیدار با خطای تکنیکال از سوی داور مواجه شده و بحثهایی هم با ناظر مسابقه به خاطر قضاوت داوران داشت.

** برد ثانیه های آخر گرگان

تیم استقلال قشم چندین بازی این فصل را با شرایطی یکسان و در حالی که تا دقیقه آخر پیروز میدان بود، واگذار کرده و بعد از شکست بد هفته قبل مقابل نفت تهران، این هفته برابر گرگان شکست خورد.

در شرایطی که قشمی ها تا 42 ثانیه به پایان بازی با اختلاف پنج امتیاز برنده بازی بودند،پرتاب سه امتیازی موفق میکالای یار خارجی گرگان به کمک این تیم آمد و قشم هم در حمله بعد ناموفق بود تا با گل وارتان بیدروسیان و خطای لحظات آخر روی ساسون آبرامیان گرگان 59 بر 57 پیروز شود.

** زنجان از فشار باختها خارج شد

تیم بسکتبال زنجان بعد از دو باخت غیر منتظره در هفته های قبل، میزبانی نفت تهران را برعهده داشت و از همان ابتدا با اختلاف کمی از حریف بالا بود. زنجانی ها در دو کوارتر اول با نتایج 18 بر 15 و 19 بر 16 برنده شدند و در کوارتر سوم تا 16 امتیاز هم از حریف پیش افتادند اما یک روز خوب دیگر برای ایمان زندی بازی را در ده دقیقه آخر نزدیک کرد.

زندی در این دقایق یازده امتیاز به دست آورد و امیر امینی نیز به کمک وی آمد تا اختلاف به وجود آمده به سه امتیاز برسد. تیم زنجان هم بار دیگر با مشکل پنالتی ها روبرو شده و از ده پرتاب پنالتی، سه مورد آن را گل کرد اما در نهایت با کنترل بازی در دقایق آخر 70 بر 63 برنده شد.

امیر امینی با 12 امتیاز و هفت ریباند و ایمان زندی با 21 امتیاز بهترین بازیکنان نفت تهران در این بازی بودند و درتیم زنجان هم دیه گو با 16 امتیاز و 15 ریباندٰ تاثیرگذارترین بازیکن بود.

** تشویق تیم حریف در ماهشهر!

تیم مهرام تهران در میان تشویق تماشاگران ماشهری با اختلاف بیش از 20 امتیاز و نتیجه 81 بر 60 صنایع را شکست داد. صنایع در کوارتر اول و دوم به خوبی مقابل حملات مهرامی ها مقاومت کرد اما در کوارتر سوم اختلاف دو تیم زیاد شد.

ماهشهری ها که با انتظار بالا از تیم خود، پس از عقب افتادن تیم با نتایج بالا به تشویق تیم حریف روی می آورند، در این دیدار هم تحمل بالایی نشان نداده و از تشویق تیم خود دست برداشتند. قنواتیان رئیس هیئت بسکتبال ماهشهر در این مورد توضیح می دهد: تماشاگران ما تحمل کمی دارند در حالی که برای رشد تدریجی بازیکنان بومی و کاری که امسال در ماهشهر انجام شده باید تحمل بیشتری داشته باشیم تا بسکتبال شهر به تدریج بازسازی شود. امسال روی بازیکنانی سرمایه گذاری شد که تا به حال چنین میدانی را ندیده بودند و گرفتن هدایت چنین تیمی توسط توفیق شهامت می خواست.

وی از جذب بازیکن خارجی دوم و تغییر کیفیت بازی طی هفته های آینده خبر داد.

** پتروشیمی هم مقابل البدر کم آورد

تیم بسکتبال البدر که جوانترین بازیکنان لیگ را در اختیار دارد، به هیچ تیمی اجازه برد راحت را نمی دهد. البدری ها پس از شکست دادن همیاری در هفته قبل، 37 دقیقه از تیم صدرنشین پتروشیمی بندرامام پیش بودند.

شاگردان اسلامی کوارتر اول بازی را 24 بر 13 برده و در پایان نیمه هم با نتیجه 41 بر 30 برنده شدند. تیم پتروشیمی در کوارتر سوم 18 بر 15 بازی را گرفت اما باز هم تا دقیقه سی و هفتم بازیکنان جوان البدر از حریف قدرتمند خود پیش بودند تا با حضور هوکیچ بازیکن خارجی دوم پتروشیمی شرایط دیگری در بازی رقم خورده و بازی خوب روزبه ارغوان در دقیقه پایانی باعث بالا رفتن اختلاف و پیروزی 78 بر 68 پتروشیمی شد.

مسعود سلیمانی با 12 امتیاز و سیامک ترابی خواه در کنار محمد یوسف وند با 13 امتیاز، بهترین امتیازآوران البدر و سانی بچیروویچ با 18 و روزبه ارغوان با 17 امتیاز بهترینهای آماری پتروشیمی بودند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار