دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما امروزه در مقابل هر اقدامی که آمریکا بخواهد علیه ایران انجام دهد دارای توانمندی هستیم، پاسخ می‌دهیم و منتظر نمی‌مانیم که دادگاه‌های بین‌المللی و حقوقی و ... بخواهند تصمیم بگیرند.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای آمریکا و غرب مبنی بر حمله سایبری به بانک‌های این کشور توسط ایران گفت: وقتی آمریکا خلاف معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند و ویروس‌هایی مثل استاکمرت و ... را وارد سیستم‌های امنيتي و مديريتي کشورهای دیگر می‌کند باید امروز را هم ببیند؛ هنگامي که در دنیا یک مسئله عادی می‌شود هر کسی می‌تواند با یک سیستم خانگی حتی در دورافتاده‌ترین نقطه دنیا چنین اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: ما این کار را تایید نمی‌کنیم اما توانمندی ایران در بحث سایبری امروز تا حدی است که حتی می‌توانیم تمام موشک‌های آمریکا و غرب را کنترل و یا منحرف کنیم.

آصفری تصریح کرد: باید دید این تحرکات را چه کسی شروع کرده است؛غربي‌ها حملات سایبری به وسیله ویروس‌های مختلف در دنیا را انجام می‌دهند حتي به سیستم‌های کارخانه‌ای، مدیریتی، صنعت پتروشیمی و نیروگاه‌های هسته‌ای ما هم حمله مي‌كنند لذا نباید توقع داشته باشند که ما سکوت کنیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما امروزه در مقابل هر اقدامی که آمریکا بخواهد بر علیه ایران انجام دهد دارای توانمندی هستیم، پاسخ می‌دهیم و منتظر نمی‌مانیم که دادگاه‌های بین‌المللی و حقوقی و ... بخواهند تصمیم بگیرند، در کمترین فرصت پاسخ خواهیم داد هر چند که این تحرکات را تایید نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا باید این مسئله را بداند که اگر دیروز در حمله به عراق رادارهای عراق را خاموش کردند، ایران مثل عراق نیست؛ ایران امروز در بخش توانمندی نیروهای مسلح چه در سخت‌افزاری و چه در نرم‌افزار حرف اول را در خاورمیانه می‌زند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، غرب ، امریکا ، حمله ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار