جام جهانی فوتبال زنان سال 2015 برگزار می شود و تلاش تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در این رقابت ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسابقات آسیایی که قرار است اواخر اردیبهشت ماه امسال برگزار شود می تواند مجوز حضور تیم ملی فوتبال کشورمان را در جام جهانی صادر کند.

پیشرفت بانوان در بخش فوتبال وفوتسال قابل تقدیر است علی الخصوص در بحث بین المللی و حضور در تورنمنت های مختلف شاید اگر بی سابقه نباشد از بهترین های روزهای خود برخوردار است.

حضور تیم های مختلف بانوان در رده های سنی متقاوت باعث شده شور و شوق و نشاط عجیبی در فوتبال و فوتسال بانوان را شاهد باشیم.

اما بحث مهم این قضیه مربوط به پوشش اسلامی است که مورد تایید فیفا نیز قرار دارد و همین مسئله اهمیت حضور بانوان را در رخداد های بین المللی بیشتر می کند.

تلاش مستمر فریده شجاعی و فدراسیون فوتبال باعث شد حجاب اسلامی به نوعی نهادینه شود و این موضوع در آینده فوتبال کشورهای اسلامی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مقدماتی جام جهانی یا همان بازی های آسیایی جایی است که ملی پوشان کشورمان می توانند ثمره تلاش خود را ببینند چه از لحاظ فنی و چه در مورد حجاب اسلامی جام جهانی 2015 مکانی است برای ترویج توانمندی ایران در فوتبال با حجاب اسلامی که امیدواریم با حضور در جمع 4 تیم به مرحله نهایی جام جهانی بانوان راه پیدا کنیم.

لیگ پویای داخلی و حضور در تورنمنت های خارجی ملی پوشان کشورمان را پخته تر از قبل کرده است و فقط انتظار صعود به جام جهانی از آنها می رود.

ضمن اینکه با وجود مشکلات مالی عقد قرار داد یکساله با هلنا کاستا سرمربی پرتغالی بانوان از اقدامات مهم فوتبال بانوان بوده است.

البته تا جایی که اطلاع داریم هلنا کاستا پس از تعطیلات کریسمس هنوز به کشورمان باز نگشته است و اردوی این تیم از روز 23 دی ماه آغاز می شود و در نتیجه در صورتیکه وی در تمرینات حاضر نشود مربیان داخلی اردو را، برگزار می کنند.

جام جهانی آوردگاهی است که اگر به مسائل دیگر آن یعنی تبلیغات توجه بیشتری شود در بحث های فرهنگی نیز برای ما سود آوری فراوانی دارد.

موفقیت و توانمندی بانوان ایرانی در جهان و حضور بزرگ ترین رویداد جهانی بانوان که اتفاقا تماشاگران و علاقمندان زیادی دارد میتواند برگ برنده ورزش ما باشد.

جام جهانی فوتبال بانوان از سال 1991 آغاز شد که پس از این تاریخ هر چهار سال یک بار برگزار شده است.

مسابقات جام جهانی تاکنون شش بار انجام شده است وتنها سه کشور المان، و ایالات متحده آمریکا هر کدام دو بار و کشور نروژیک بار قهرمان شدند که در آخرین جام جهانی که به میزبانی کشور آلمان بود تیم ملی ژاپن برای نخستین بار به قهرمانی رسید.

در سال 1991 اولین مسابقه به میزبانی چین برگزار شده بود که تیم های ایالات متحده آمریکا و نروژ به فینال رسیدند که با نتیجه 2 بر1 با قهرمانی تیم آمریکا، به پایان رسید و تیم ملی نروژ نایب قهرمان ، تیم سوئد مقام سوم و تیم ملی آلمان به مقام چهارم دست یافتند.

در دومین مسابقات جام جهانی بانوان تیم های چین، آلمان نروژ، ایالات متحده آمریکا به مرحله نهایی رسیدند که تیم های آمریکا وچین به ترتیب در رده های سوم و چهارم جای گرفتند و تیم های نروژ و آلمان نیز در بازی فینال به رقابت با یکدیگر پرداختند که تیم نروژ توانست با به ثمر رساندن دو گل قهرمانی این دوره را از آن خود کند.

جام جهانی 1999 به میزبانی ایالات متحده آمریکا انجام شد که در این دوره تیم آمریکا توانست در ضربات پنالتی تیم چین را شکست دهد وبه قهرمانی برسد وتیم برزیل نیز که در مقابل تیم نروژ به تساوی بدون گل بود در ضربات پنالتی تیم برزیل توانست تیم نروژ را شکست وبه مقام سوم برسد و چهارمی نیز از آن تیم نروژ شد.

در سال 2003 تیم ایالات متحده آمریکا بار دیگر میزبان این مسابقات بود مانند دوره دوم توانست به مقام سوم برسد تیم آلمان و سوئد به ترتیب مقام های اول و دوم را توانستند در وقت اضافه کسب کنند و تیم کانادا نیز در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

در پنجمین دیدار این مسابقات که به میزبانی کشور چین بود تیم‌آلمان با زدن دو گل به تیم برزیل به مقام قهرمانی رسید و نایب قهرمانی نیز از آن تیم برزیل شد اما تیم ایالات متحده آمریکا در همان رده قبلی مانندو تیم نروژ مقام چهارم این دوره از رقابت ها را کسب کرد.

در آخرین مسابقات جام جهانی فوتبال بانوان که در سال 2011 با میزبانی کشور آلمان برگزار می شد تیم ژاپن وایالات متحده آمریکا برای عنوان قهرمانی با یکدیگر به مصاف هم رفتند که تیم ژاپن توانست با نتیجه 3 بر 1 تیم حریف خود را شکست دهد.

تیم های سوئد و فرانسه نیز برای عنوان سومی به رقابت پرداختند با نتیجه 2 بر یک تیم سوئد توانست فرانسه را شکست دهد.

ششمین دوره جام جهانی دو سال دیگر برگزار می شود و ما در اردیبهشت ماه می توانیم جهانی شویم و بر این باور هستیم که جوانان ما لیاقت و توانایی صعود به این رویداد مهم را دارند و باید دید مسولان فوتبال و رزش کشور چقدر توجه را صفیه پرونده فوتبال و فوتسال بانوان می کنند وحالا که این ورزش رواج موفقی در قشر بانوان داشته مشکلات حضور در مسابقات جهانیش نیز با مجوز پوشش بانوان حل شده اهمیت این موضوع را درک می کنند یا خیر باید منتظر بمانیم تا آغاز اردوها و تدارک مناسب و حضور در مسابقات آسیایی تا توان فوتبال بانوان را به اثبات برسد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار