نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمات ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان كوثر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه در جلسه هماهنگی تاسیس دانشگاه آزاد در كوثر افزود: تلاش می شود این دانشگاه تا بهمن ماه امسال راه اندازی شود.

وی گفت: اهالی و مسوولان باید تلاش كنند دانشگاه آزاد اسلامی كوثر را با توجه به قدمت و فرهنگی بودن شهرستان آن و پتانسیل موجود علمی و انسانی كوثر تاسیس كنیم.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه جنوب استان نیازمند توسعه علمی و استفاده از فكر و اندیشه نخبگان علمی بوده و این امر بدون همكاری دانشگاه ها و مراكز علمی محقق نمی شود.

جعفری افزود: در صورت تاخیر در ایجاد این واحد تا بهمن ماه دانشكده ای از دانشگاه آزاد خلخال تا زمان ایجاد واحد مستقل در شهرستان كوثر فعال خواهد شد.

دبیر منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: با فراهم شدن زمینه مشكلی برای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان كوثر وجود نداشته و با توجه به استقبال و همكاری اهالی و مسوولان شهرستان به زودی واحد دانشگاه آزاد اسلامی در كوثر تاسیس خواهد شد.

دكتر شهریار حسن زاده افزود: با وجود 466 واحد مركز ، یك میلیون و 600 هزار دانشجو ، 50 هزار نفر هیات علمی و 35 هزار كارمند دانشگاه آزاد بخشی از نظام آموزش عالی كشور در دانشگاه آزاد اسلامی متمركز شده است.

وی گفت: ارتقای كیفیت و فرهنگ دو اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و رسیدن به این دو مقوله نیازمند اتحاد و همدلی و تلاش مضاعف است.

وی افزود: در آینده تعداد 33 هزار دانشجوی این دانشگاه در استان اردبیل به 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت. /ع

برچسب ها: اردبیل ، ایجاد ، دانشگاه ، آزاد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.