رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی امری لازم و ضروری است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا دهقانی شنبه‌ شب در آئین اختتامیه نمایشنامه «در قاب ماه» اظهار داشت: هنرمندان نقش مهمی در جامعه دارند و استفاده از ابزار هنر برای تبیین اندیشه اسلامی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: هنرمندان متعهد تاثیر به‌سزایی در نشر تعالیم اسلامی و قرآنی دارند و باید از تمام توان و ظرفیت خود برای تقویت هنرمندان به ویژه هنرمندان متعهد استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط هنرمندان در مناسبت‌های مختلف خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مبتنی بر فرهنگ عاشورا و سیره نبی اکرم (ص) و اولیای دین از برنامه‌های مهمی است که مدیریت فرهنگی آبپخش در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر در دستور کار خود قرار داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محرم و صفر در این منطقه با کیفیت مطلوبی برگزار شد.

دهقانی افزود: کیفیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی مهم‌ترین مولفه‌ای است که این نهاد در دستور کار خود قرار داد و انعکاس برنامه‌ها در سطوح منطقه‌ای و استانی حاکی از این مهم است.

وی عنوان کرد: بیان خواسته‌‌های اکثریت جامعه مهم‌ترین مساله‌ای است که هنرمندان تئاتر باید به آن توجه داشته باشند و برنامه‌های خود را بر این اصل منطبق کنند.

این مسئول بیان داشت: تبیین ارزش‌ها، اصول و مبانی اسلام یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه اسلامی است و هنرمندان باید به آن اهتمام ورزند.

نقش مهم هنر در تبیین آموزه‌های اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش نقش هنر در تبیین آموزه‌های اسلامی را مهم دانست و اضافه کرد:‌ با توجه به ویژگی و ظرفیت بالای هنر نمایش به‌عنوان هنری پویا و زنده می‌توان مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی را در آن ارائه کرد.

دهقانی گفت: هنرمندان عرصه نمایش باید با نگاه تخصصی و با توجه به هنجارهای دینی و اجتماعی آثاری در خور و منطبق بر فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی تولید کنند.

وی یادآور شد: هنر مسیر حساس و ظریفی را طی می‌کند و برای ماندگاری و تاثیرگذاری آن باید بر ارزش‌های دینی و الهی منطبق باشد.

این مسئول عنوان کرد: نمایش در قاب ماه به مناسبت رحلت نبی اکرم اسلام(ص)، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) توسط گروه هنری بهار با کارگردانی حسن بحرانی، طی سه نوبت و به‌صورت مجزا برای آقایان و بانوان به اجرا درآمد و با استقبال پرشور مردمی مواجه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش متذکر شد: اجرای مجموعه‌ای کامل از برنامه‌های آئینی، اسلامی و عاشورایی از دستاوردهای ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش و هنرمندان کوشای آبپخشی محسوب می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: با اتمام برنامه‌های آئینی و اسلامی محرم و صفر این نهاد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در فاز جدید تمرکز خود را به برنامه‌های انقلابی و مناسبتی دهه فجر انقلاب اسلامی معطوف خواهیم کرد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.