این قرارداد از آن جهت جذاب است که پیش بینی نرخ سکه برای بعد از عید نوروز دشوار است و ریسک بالایی دارد.

قراردادهای آتی سکه تحویل فروردین سال 1392 از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود. این قرارداد از آن جهت جذاب است که پیش بینی نرخ سکه برای بعد از عید نوروز دشوار است و ریسک بالایی دارد.


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،‌ امسال با توجه به نوسان قابل توجه نرخ سکه و ارز در بازار داخلی، محدودیت هایی در معاملات آتی سکه نیز اعمال شد اما روند معاملات این بازار همچنان برای معامله گران جذاب است.

البته با وجود اجرای قوانین جدید در معاملات آتی، آمار 9 ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران نشان می دهد که همچنان حجم و ارزش قراردادهای سکه رشد داشته به طوری که به گفته ی مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالا، ارزش معاملات آتی با رشد 212 درصدی از ابتدای سال تا پایان آذرماه روبه رو بوده است.

در هر صورت حدود دو ماه به پایان سال باقی مانده و قرار است از چهارشنبه این هفته جذاب ترین قرارداد بازار آتی یعنی معاملات سکه برای تحویل فروردین ماه سال آینده آغاز شود.

مدیریت قراردادهای مشتقه کالایی در خصوص جزئیات معاملات فروردین اعلام کرد این قرارداد در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

همچنین قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود، که مبنای حد و نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.
منبع: پول
برچسب ها: قرارداد ، آتی ، سکه ، ریسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار