سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: 200 پرونده حقوقی مربوط به موقوفات اصفهان در محاکم در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حجت‌الاسلام رضا صادقی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حکم 30 مورد از پرونده های حقوقی موقوفات صادر شده وسه مورد از این احکام اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه یک رویکرد فرهنگی دارد، اضافه کرد: تهیه و تدوین یک وقف‌نامه یک کار فرهنگی تلقی می‌شود و انجام فعالیت‌های فرهنگی روز جامعه مبنای اقدامات این مجموعه به شمار می‌رود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های فرهنگی در این اداره تصریح کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت در کنار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اصفهان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمام بقاع متبرکه و امامزاده‌های اصفهان به مراکز فرهنگی و قرآنی مجهز شده‌اند، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی افراد در امامزاده‌ها نیز در قالب این مراکز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه بصیرت عاشورایی در 120 مورد از بقاع متبرکه شهرستان اصفهان برگزار شده است، اظهار کرد: امسال حدود 200 هزار نفر از مردم شهرستان اصفهان در سی‌امین دوره از مسابقات حفظ و ترتیل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند که حدود دو هزار و 500 نفر از این افراد در زندان مرکزی اصفهان در این مسابقات شرکت کرده بودند.
صادقی با تاکید بر اینکه اوقاف و امور خیریه نیز هزینه آزادی چهار نفر از این افراد را که دارای جرائم غیر عمد دیه بودند پرداخت کرده است، ادامه داد: حدود 10 هزار و 50 نامه در این اداره ثبت شده است که اکثر این نامه‌ها به وضعیت مساجد و موقوفات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آب، برق و گاز مساجد رایگان شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ثبت اسناد اجاره‌نامه‌های جدید در این اداره صورت گرفته و حدود دو هزار پرونده تمدید اجاره موقوفات در این اداره وجود دارد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 500 موقوفه و9 هزار رقبه در سطح شهرستان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: حدود 3 هزار مورد از این رقبه‌ها و 600 مورد از موقوفه‌ها در ناحیه دو اصفهان است.

صادقی با تاکید بر اینکه در این اداره بیش از 500 حکم برای هیئت امنای امامزاده‌ها و مساجد صادر شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 12 وقف جدید در سطح شهرستان اصفهان ایجاد شده و در حال حاضر 700 نیت برای واقفان در این اداره در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: اصفهان ، پرونده ، حقوقی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.