دانشگاه علم و صنعت توانمندي خوبي در زمينه فناوري و ساخت زیر سیستم‌های ماهواره اي دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع هوافضا و دانشگاه علم وصنعت ایران جبل‌عاملی، رئیس دانشگاه علم و صنعت به معرفی توانمندی‌های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی چند سال‌ اخیر حدود صد عضو هیئت علمی جدید جذب دانشگاه شده‌ است.

وی از اعضای هیئت علمی جدید دانشگاه علم و صنعت به عنوان یک ظرفیت بکر و بسیار خوب یاد کرد و بیان داشت: این افراد می‌توانند جهش جدیدی در دانشگاه ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: تحولاتی که در سال‌های اخیر در عرصه آموزش عالی کشور شکل گرفته‌ است باعث شده تا دانشگاه‌های بزرگ فرصت مناسبی را برای ورود به عرصه فناوری پیدا کنند.

جبل‌عاملی خاطرنشان کرد: نگاه به دانشگاه‌ها و توانمندی‌های آنها عوض شده است و درحال حاضر دستگاه‌های بهره‌بردار، متقاضی ارتباط با دانشگاه‌ها شده‌اند.

وی عنوان کرد: با فعالیت خوب شورای عتف، در حال حاضر هفت مأموریت تحقیقاتی مهم و ملی بر عهده دانشگاه علم و صنعت ایران گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از طراحی و ساخت ماهواره به عنوان یکی از هفت مأموریت تحقیقاتی مهم دانشگاه نام برد و گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه در این حوزه موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده و در زمینه طراحی و ساخت زیر سیستم‌های ماهواره نیز با جذب بخش‌ عمده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مجموعه خوبی در این زمینه در دانشگاه شکل گرفته است.

سردار سید مهدی فرحی، رئیس سازمان صنایع هوا فضا وزارت دفاع نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد: تعامل و ارتباط بین سازمان صنایع هوافضا و دانشگاه علم و صنعت ایران جهش خوبی را در این دو سازمان ایجاد می‌کند.

وی گفت: در گذشته وجود این تعامل و ارتباط تنگاتنگ که در حال حاضر بین صنایع و دانشگاه‌ها برقرار است؛ یک آرزو و امید بود که اکنون به یک افتخار تبدیل شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار