فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا از بکارگيري اولين واحد ماموران زن در يگان ويژه، تا سال 92 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سردار حسن کرمي فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا در خصوص جذب پليس زن در يگان هاي ويژه، اظهار داشت: طرح بکارگيري ماموران زن در يگان ويژه در سال جاري پيشنهاد شد، تا اين يگان واحدي از ماموران زن را در اختيار داشته باشد و در مواقع بحران به گرداني عملياتي تبديل شوند.
 
وي با اشاره به اينکه کليات ساختار اصلي اين واحد تصويب و مورد موافقت سردار "احمدي مقدم" فرمانده نيروي انتظامي قرار گرفته است، عنوان داشت: ماموريت واحد زنان در يگان ويژه متناسب با عمليات ها، در بخش هاي شناسايي، حين عمليات، دستگيري، انتقال و بازجويي ها تعريف شده است.
 
فرمانده يگان هاي ويژه پاسداران ناجا تصريح کرد: اگر تا پايان امسال موفق به فعال کردن واحد ماموران زن نشويم به طور قطع در سال 92 اولين واحد پليس زن در يگان ويژه آغاز بکار مي کند.
 
وي با اشاره به اينکه خصوصيات و آموزش هاي اين ماموران در يگان ويژه متفاوت است، بيان داشت: ماموران زن در يگان هاي ويژه پاسداران ناجا بايد از نظر قدرت جسماني و بدني افرادي ورزيده و چابک باشند.
 
کرمي با بيان اينکه در حال حاضر ما تنها يک واحد براي بکارگيري ماموران زن در نظر گرفته ايم، اظهار داشت: اين واحد در زمان هاي بحران مي تواند به واحدي قوي تر تبديل شود و بايد توانمندي هاي اين ماموران در يگان ويژه بالا باشد.
 
اين مقام ارشد انتظامي به ديگر واحدهاي موجود در اين يگان نيز اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر واحدهاي " اسواران يا اسب سواران" که واحد ويژه اي در برخورد با اغتشاشات و واحد " چترباز" که داراي پيشرفته ترين و ورزيده ترين چتربازان در سطح نيروهاي مسلح است، در يگان ويژه فعال مي باشند.
 
وي ادامه داد: "واحد رهايي گروگان " با زبده ترين نيروها در کل کشور، "واحد سپکا" (واحد سگ هاي پليس کارآگاهان ايران و سگ هاي پليس کنترل اجتماعات) و "واحد دريايي" از ديگر زير مجموعه هاي فعال در يگان ويژه هستند.
 
کرمي در پايان همچنين به واحد فعال "خلع سلاح يا عمليات هاي ضد تروريستي" در يگان ويژه نيز اشاره کرد و گفت: قرار است واحد تخصصي "ماموران زن" در يگان ويژه نيز، تا سال آينده به ديگر واحدهاي تخصصي اين يگان اضافه شود./ز
برچسب ها: یگان ، ناجا ، پاسداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار