شهرکرد/

توزیع 721 هزار و 640 تن بذر گواهي شده گندم و جو در شهرستان اردل

مدير جهاد كشاورزي شهرستان اردل، از توزيع 721 هزار و 640 تن بذر گواهي شده گندم و جو ( آبي و ديم ) در بين كشاورزان اين شهرستان، با هدف بهبود و افزایش کیفیت و میزان محصولات خبر داد و گفت: شهرستان اردل براي دومين سال متوالي، موفق به كسب رتبه اول در توزيع بذر گواهي شده گندم و جو، در استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: كيامرث كريميان با اشاره به اينكه نسبت به سه سال گذشته، توزيع بذور گواهي شده در این شهرستان، از 600 تن به 700 تن رسيده، گفت: امسال 9 هزار و 520 هكتار گندم ديم، 760 هكتار گندم آبي، 4 هزار و 500 هكتار جو ديم، 270 هكتار جو آبي و همچنين 500 هكتار نيز گاودانه و حبوبات در اين شهرستان به زير كشت رفت.

وي با بيان اينكه سال گذشته، كل سطح زير كشت گندم و جو آبي و ديم در اين شهرستان، 11 هزار و 700 هكتار بوده است، بارندگي هاي خوب پاييزه، مجهز شدن اراضي به آبياري تحت فشار و استفاده از بذور اصلاح شده را علت افزايش  3 هزار و 350 هكتار سطح زير كشت اين محصولات در سال جاري دانست.

به گفته مدير جهاد كشاورزي شهرستان اردل؛ در سال گذشته، عملكرد اين محصولات به ازاي هر هكتار يك تن بود كه با اميد به بارندگي هاي خوب بهاره، انتظار می رود؛ عملكرد امسال به ازاي هر هكتار، به دو تن برسد.

شهرستان اردل، با 70 هزار نفر جمعيت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر اردل ) در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.