رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، باعث مدرنیزه شدن و افزایش کارایی و بهره وری بخش کشاورزی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بخش صنعت و کشاورزی مکمل یکدیگرند و صنعت، زمینه بازدهی فعالیت های کشاورزی را به حداکثر ممکن افزایش می دهد.

فتاحی افزود: فرآوری محصولات کشاورزی و نگه داشت محصول و تکنولوژی، موجب ارتقاء ارزش افزوده و کاهش ضایعات و افزایش درآمد کشاورزان و در نتیجه بالا رفتن سطح زندگی و رفاه و توسعه یافتگی کشاورزی و مراکز تولید می گردد.

وی، با اشاره به لزوم توسعه صنایع کشاورزی، تصریح کرد: توسعه صنایع کشاورزی، تأمین کننده برخی از مواد اولیه صنایع از جمله نساجی، دارویی، روغن کشی، بوجاری، قند و شکر، چرم سازی، چوب و کاغذ، و صنایع غذایی می باشد و این صنایع متکی به تولیدات کشاورزی و صنایع وابسته به آن هستند و از دیگر سو نیز بخش کشاورزی بدون صنایع تبدیلی و ابزارآلات کشاورزی و آبیاری، قابل توسعه و بازدهی مطلوب نخواهد بود.

فتاحی اضافه کرد: توسعه صنایع کشاورزی و مکانیزه شدن، سبب آزاد شدن تعدادی از نیروهای بخش کشاورزی و کاهش سهم اشتغال در این بخش می شود، لیکن با توسعه صنایع کشاورزی و افزایش کارایی و بهره وری، موجب تولید، ایجاد انگیزه و رقابت در بخش کشاورزی می شود و این نیروها به بخش صنایع تبدیلی از جمله بسته بندی، فراوری نگهداری، استاندارد سازی و ... جذب می شوند و بطور کلی، گذر از کشاورزی سنتی و کم بازده، از طریق توسعه صنایع کشاورزی و بکارگیری تکنولوژی و افزایش بهره وری و کارایی میسر خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.