مشهد/ نماینده‌ نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی کشور:

مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی در راستای اهداف بهزیستی حرکت می کند

نماینده‌ نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی کشور اقدامات مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی را حرکت در راستای اهداف بهزیستی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا شاهمرادی اظهار کرد: این سازمان خیریه تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در راستای اهداف بهزیستی تنظیم کرده است و برنامه‌های آن با اقدامات بهزیستی همپوشانی دارد.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری یکی از شعارهای اصلی است که در بهزیستی مد نظر قرار می‌گیرد اذعان کرد: فعالیت این نهاد تا حدود زیادی از معلولیت‌های مادرزادی پیشگیری می‌کند.

شاه‌مرادی ادامه داد: باید بتوان اقدامی که در خراسان‌رضوی برای پیشگیری از معلولیت مادرزادی انجام شده است را الگو قرار داد تا در سال‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مجموعه پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی و ژنتیک خراسان‌رضوی از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی بخش آزمایشگاه و تحقیقات این نهاد و کامل‌تر شدن چرخه فعالیت آن منافع بسیار گسترده‌ای به بهزیستی سراسر کشور می‌رسد.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه مشهد به لحاظ مهاجر پذیری بستر آسیب‌های اجتماعی فراوانی است تصریح کرد: این شرایط با کودکان بی‌سرپرست، زنان و دختران در معرض آسیب،سالمندان ناشناس و بیماران روانی که به این شهر آورده شده و در آن رها می‌شوند زیادتر می‌شود.

شاه مرادی تاکید کرد: در این میان نقش بهزیستی در ساماندهی به عوامل آسیب زا بسیار پررنگ و چشم‌گیر است.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر فعالیت نکردن بهزیستی در این زمینه‌های کاهش آسیب می‌تواند بسیار خطرساز شود زیرا افرادی که در آسایشگاه‌ها، شیرخوارگاه‌ها و دیگر مراکز حمایتی بهزیستی سکونت دارند می‌توانند آسیب‌های زیادی را در جامعه ایجاد کنند.

شاه‌مرادی با اشاره به عملکرد مناسب کمیسیون ماده 26 بهزیستی خراسان‌رضوی متذکر شد: در کمیسیون ماده 26 این استان علیرغم تراکم تقاضاها نسبت به استان‌های دیگر بسیار منظم عمل شده است و برنامه‌ریزی‌های دقیق و عالی در این زمینه انجام شده است.
وی اضافه کرد: عملکرد عالی بهزیستی خراسان‌رضوی در زمینه کمیسیون ماده 26 نشان از گماردن افراد لایق و کاردان برای مسئولیت این کمیسیون در خراسان‌رضوی دارد که فعالیت‌هالی مناسبی را در این زمینه ارائه داده‌اند/س
 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولیت ، حرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.