رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن گفت : موزه های آستان قدس رضوی به لحاظ ارتباط با یک مکان و مقام مقدس و قدسی بودن آن در جهان بی نظیر است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر سید سلمان صفوی در حاشیه بازدید از مجموعه موزه های آستان قدس رضوی افزود : موزه‌ها معمولا در حوزه‌های خاصی فعالیت دارند اما آنچه این موزه را متمایز می‌کند گستردگی اشیای تاریخی آن و ارتباط معنایی اشیا با یک محیط مذهبی است .
صفوی با اشاره به گستردگی موزه آستان قدس رضوي گفت: تا كنون مكان‌هاي مذهبي و ديني متعددي را در كشورهاي مختلف ديده‌ام، اما اشيايي كه در موزه آستان قدس رضوي وجود دارد، در دنيا بي‌نظير است، به‌خصوص قرآن‌هاي منسوب به دست‌خط ائمه معصومين(عليهم‌السلام) و فرش‌هاي نفيسي كه معرف قدمت، هنر و فرهنگ مردم ايران هستند.
وي تصريح كرد: موزه آستان قدس رضوي نشانه عظمت فرهنگ وتمدن ملت ايران و نشانگر آن است كه عليرغم اتفاقات فراواني كه در قلمرو ايران در طول تاريخ افتاده ، ايرانيان توانسته‌اند بخوبي ميراث و مفاخر فرهنگي و تاريخي خود را حفظ نمايند.
رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن گفت: با تصمیماتی طی 30 سال اخیر بعد از انقلاب با مدیریت خوب تولیت آستان قدس رضوی و نظام جمهوری اسلامی گرفته شده، این نهاد توانسته نقش فرهنگی خودش را به خوبی ایفا کند و پیشرفتهای بسیار خوبی طی همین مدت حاصل شده که نمونه اش همین موزه است.

یادآوری می شود: کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی و موزه آستانقدس رضوی با گنجینه‌‌های تخصصی منحصر به فرد خود، مورد توجه بسیاری ازجهانگردان، ایران‌شناسان و علاقه‌مندان به آثار تاریخی، فرهنگی و موزه‌ای قرار دارد و بر همین اساس بیشترین بازدید‌کننده را در میان کتابخانه ها و موزه‌های کشور دارد./س  

برچسب ها: موزه ، آستان قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.